Ik heb even zitten googlen, maar ik kom er gewoon niet uit, terwijl het allemaal te simpel klinkt om er geen mogelijkheid voor te vinden.
Wat ik wil is het volgende: Ik heb een lege scene, en in deze scene wil ik gewoon via een url de betreffende foto laden, niet meer, niet minder. Dit kan toch niet zo moeilijk zijn? Toch vind ik er geen relevante informatie over... Misschien zou auto-refresh voor de afbeelding ook wat zijn, maar eerst stap 1, de webafbeelding daadwerkelijk in de sheet krijgen.
Als je de foto van een ander domein wilt inladen ben je de pisang. Flash security's sandbox...
Je kan dan evt dmv php de image ophalen (file_get_contents) om de image 'local' te maken.
Het flash gedeelte....daarvoor heb je imo niet echt hard gezocht
De code hierboven zal wel werken als je de movie published (test), maar zodra je de swf 'online' bekijkt, zal er niets getoond worden (flash security sandbox)
var deFoto:String;
root.loaderInfo.parameters.deFoto== undefined ? deFoto= "notFound.png" : deFoto= root.loaderInfo.parameters.deFoto;
var lader:Loader = new Loader();
addChild (lader);
lader.load (new URLRequest(deFoto));
Het is niet van een ander domein hoor... Ik publiceer via mn eigen domein server-matige dingen in afbeeldingen, deze wil ik graag omtoveren naar Flash op een lokale flashplayer. Ik ga bovenstaande eens proberen. Bedankt!
Kan ik, met bovenstaande motivatie, dat "Flash security's sandbox" niet anders aanpakken? Want ik wil het wel functioneel krijgen natuurlijk
Ah dat is allemaal duidelijk en functioneel, echter... hoe bepaal ik de lokatie van de afbeelding en de afmeting hiervan? Als ik dat weet ben ik uit de brand geholpen
Ah dat is allemaal duidelijk en functioneel, echter... hoe bepaal ik de lokatie van de afbeelding en de afmeting hiervan? Als ik dat weet ben ik uit de brand geholpenÂ
de locatie...uit de url, dus bijv dinges.swf?deFoto=map/apen/chimp.jpg
Wil je ook afmetingen meegeven in de url, dan doe je zo iets: dinges.swf?deFoto=map/apen/chimp.jpg&breed=100&hoog=50
De afmetingen...een swf publish je altijd op een bepaalde afmeting, met die smooth functie KUN je bijvoorbeeld de ingeladen image wat smoother maken en valt het minder op als je iets gaat laten resizen.
UpLink, ik waardeer enorm je antwoord, echter is dat van vinTage tot op zekere hoogte functioneel, nu nog de lokatiebepaling en formaat en ik spring een gat in mn plafont
@vinTage: Ik heb de code gewoon in mijn actions tab gezet en bij CTRL+ENTER wordt het gewoon geladen, maar ik vrees dat ik het dan verkeerd doe
[edit]
Ik heb bovenaan de SWF (flash file, hoop dat we het over hetzelfde hebben) een text field... Onder het textfield gedeelte moet dan de afbeelding komen maar met deze loader vult hij alles op
ja, dat is je movie publishen.
Eens je dat doet, houd je een swf over, deze plaats je in je htmlcode...en daarbij wat variablen in de url.
Een beetje dynamischer als je bv php erbij gebruikt.
Wat je bedoeld met afmetingen is me nog niet helemaal duidelijk.
edit @ edit..
Dat heeft met de index te maken van je objecten.
Als je de lader als laatste aanmaakt (addChild) dan komt die als hoogste te liggen.
Als je niet wilt dat de afbeeldingen swf vullend zijn, dan kun je met die smoothing perfect de zaak scalen.
Nouja... de swf is bijvoorbeeld 10 x 10 pixels (noem maar ff wat)
en de afbeelding is 20x20 pix... dan word de afbeelding buiten beeld gegooit. Tevens wil ik de afbeelding onder de titeltekst krijgen en daar gooit hij hem klakkeloos overheen... zonder rekening met mijn wil te houden
var lader:Loader = new Loader();
addChild (lader);
lader.contentLoaderInfo.addEventListener (Event.COMPLETE, smooth);
function smooth (e:Event)
{
var smoother = Bitmap(e.target.content);
smoother.smoothing = true;
lader.width = 10 //scale
lader.height = 10 //scale
//lader.x = //whatever je wilt (default is top links
//lader.y = //hoger dan de x-pos van textfield
}
lader.load (new URLRequest("plaatje.png"));