PHP beginner |
|
Halp!
Ik ben nog bezig met het leren van actionscript en flash, maar ik loop vast bij de pseudo physics van een vliegtuigje.
Wat is het probleem:
- ik moet aan de hand van snelheid (xvel), invalshoek (yvel) en zwaartekracht (gravity) bepalen of het vliegtuig juist omhoog of omlaag gaat. Maar ik wil wel rekening houden met het stallen/overtrekken. Dus, gravity, xvel en yvel zijn écht van elkaar afhankelijk. Maar ik loop vast daarin.
code
Level.x -= xvel;
Aircraft.y += (gravity + yvel - xvel);
Aircraft.rotation = yvel;
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, KeyDown); //moving up
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, KeyUp); //moving down
function KeyDown(evt:KeyboardEvent):void{
if(evt.keyCode == 40){
moveUp = true;
}
if(evt.keyCode == 38){
moveDown = true;
}
if(evt.keyCode == 37){
moveSlower = true;
}
if(evt.keyCode == 39){
moveFaster = true;
}
}
function KeyUp(evt:KeyboardEvent):void{
if(evt.keyCode == 40){
moveUp = false;
}
if(evt.keyCode == 38){
moveDown = false;
}
if(evt.keyCode == 37){
moveSlower = false;
}
if(evt.keyCode == 39){
moveFaster = false;
}
}
if(moveUp){
yvel -= 1;
}
if(moveDown){
yvel += 1;
}
if(moveSlower){
xvel -= 1;
}
if(moveFaster){
xvel += 1;
}
Level.x -= xvel; Aircraft.y += (gravity + yvel - xvel); Aircraft.rotation = yvel; stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, KeyDown); //moving up stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_UP, KeyUp); //moving down function KeyDown(evt:KeyboardEvent):void{ if(evt.keyCode == 40){ moveUp = true; } if(evt.keyCode == 38){ moveDown = true; } if(evt.keyCode == 37){ moveSlower = true; } if(evt.keyCode == 39){ moveFaster = true; } } function KeyUp(evt:KeyboardEvent):void{ if(evt.keyCode == 40){ moveUp = false; } if(evt.keyCode == 38){ moveDown = false; } if(evt.keyCode == 37){ moveSlower = false; } if(evt.keyCode == 39){ moveFaster = false; } } if(moveUp){ yvel -= 1; } if(moveDown){ yvel += 1; } if(moveSlower){ xvel -= 1; } if(moveFaster){ xvel += 1; }
De variabelen worden in frame 1 gemaakt.
var xvel = 10;
var gravity = 9.8;
var yvel = 0;
var moveUp = false;
var moveDown = false;
var moveSlower = false;
var moveFaster = false;
var xvel = 10; var gravity = 9.8; var yvel = 0; var moveUp = false; var moveDown = false; var moveSlower = false; var moveFaster = false;
Maar ik weet dus niet welke formule ik moet toepassen voor deze pseudo physics.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?:verward:
Jelmer
|