login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[FLEX] Bitmapdata van een UIComponent

Offline finduilas - 02/06/2010 15:01 (laatste wijziging 02/06/2010 15:01)
Avatar van finduilasPHP gevorderde Beste,

Momenteel probeer ik een image te maken van een UIComponent met daarin enkele objecten maar krijg steeds de melding dat mijn bitmapData ongeldig is. (ArgumentError: Error #2015: Ongeldige BitmapData.) Nochtans vond ik op adobe zelf dat het mogelijk was:

http://cookbook...-1682.html

Iemand hier ervaring mee?

1. <s:Group id="layers">
  2. <s:Group id="patternLayer" />
  3. <s:Group id="backgroundLayer" />
  4. <s:Group id="imagesLayer" />
  5. <s:Group id="shapesLayer" />
  6. <s:Group id="textLayer" />
  7. </s:Group>

Elke layer heeft een UILayer met daarin een wat objecten (Sprites,Bitmaps,...) Zo vraag ik deze op:
  1. var bd : BitmapData = new BitmapData( ShapesLayerUI.width, ShapesLayerUI.height );
  2. var m : Matrix = new Matrix();
  3. bd.draw(ShapesLayerUI, m );

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 02/06/2010 16:03
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik ben niet bekend met flex zelf, maar als je daarmee kan tracen (zoals in flash) wat krijg je dan als je ShapesLayerUI.width en ShapesLayerUI.height traced, zijn dat dan wel Numbers?
Offline finduilas - 02/06/2010 16:19 (laatste wijziging 02/06/2010 18:23)
Avatar van finduilas PHP gevorderde
  1. trace(ShapesLayerUI.width + "_" + ShapesLayerUI.height);

0_0

Maar als ik werk met breakpoints zie ik inderdaad dat width & height 0 is (alleen heeft ie properties $width & $height die wel de correcte value hebben... Strange dus.

EDIT: trace(ShapesLayerUI.getBounds(mask).width); returnd de correcte waarde van de width... Even uitzoeken dus...

EDIT: Ik doe het nu even anders, alleen zit ik nog altijd met een probleem dat het me niet lukt:

Ik zit met 1 Sprite die meerdere subsprites bevat die dan op hun beurt nog x elementen bevat (sprites,bitmap).

Als ik volgende code uitvoer:
http://pastebin.com/nzmKXaDb

krijg ik een vlak die de grootte is van de objecten die hij moet nemen, maar helaas neemt hij niet de objecten erin mee... Iemand een idee?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s