Ik heb een flashsite en deze ziet er scherp en normaal uit bij de gewone resoluties.
Nu heb ik sinds een paar dagen een nieuwe notebook en deze heeft de HD resolutie (1920x1080). Omdat de verhouding (16:9 = 1,778) hierbij anders is dan bij de andere resoluties (deze hebben over het algemeen 1,6 of 1,25) zien de foto's er blokkerig uit. De rest van de flashsite blijft gewoon scherp en normaal. Alleen de foto's hebben er last van.
Heeft iemand dit ook al ondervonden?? En opgelost??
Ik heb al gezocht, maar hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb het in de actionscript bij gezet, maar er is niets veranderd. Moet ik het ergens anders plaatsen of zou er iets anders mis zijn dan een resolutie probleem?
er is een kans dat je de quality op low moet zetten, zodat ze goed scherp zijn,
Dit is namelijk mijn probleem met mijn Flash header,, Als ik de quality op high zet, is er van het menu veel wazig, maar op low is het scherp zoals het moet =)
Dat is de juiste manier in as2. Bij exactFit is het probleem weg, alleen wordt de swf dan wel erg klein in 1920 x 1080. Bij noScale wordt het probleem niet opgelost. Nu was ik even aan het verder kijken en bedacht ik me dat andere plaatjes die in de swf zitten geen problemen geven. Het gaat alleen maar om plaatjes die via xml worden geinclude in de swf.
Iemand hier ook al eens problemen mee gehad??
EDIT:
heb nog ff verder gekeken. De foto's in de swf hebben de optie effenen aan staan. Hierdoor wordt het weer scherp gemaakt in elke resolutie. Is dat voor de foto's die met xml ingelezen worden ook mogelijk?
var container:MovieClip = createEmptyMovieClip("container", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(this);
mcLoader.loadClip("http://www.vintagesworld.be/afbeeldingen/logo.png", container);
function onLoadInit(mc:MovieClip)
{
_root[mc].forceSmoothing = true;
}
var container:MovieClip = createEmptyMovieClip("container", getNextHighestDepth());
var mcLoader:MovieClipLoader = newMovieClipLoader();