ik ben met een website bezig, en heb nu een pagina met 2 frames (boven en onder).n een van deze frames zit een flashbestand, en deze moet eigenlijk groter en kleiner worden, naarmate je het frame groter kleiner maakt. Weet iemand hier de php/html code voor? (net zoals je voor afbeeldingen bv style="height: 100%"> hebt). Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben nogal een programmeer noob, en zou niet weten waar ik het kan vinden..
welke code gebruik je nu om je swf te embedden ? want daar zal ergens ook een width/height instaan, als je daar gewoon 100% van maakt zou het goed moeten zijn.
Waarom zet je trouwens een table om je object? Kan je niet beter gewoon je object een margin van 'margin:0 auto;' meegeven? Dan komt ie ook in het midden, en als je daar iets omheen wilt, kan je 'm dan niet beter in een divje zetten?
Want jij gebruikt nou een tabel om een flash bestand goed de alignen, right? Dat is niet netjes, een table is voor het netjes weergeven van data, niet voor je design
Zoals gezegd, ben ik een noob qua programmeren. Ik heb hierdoor geen idee wat margin doet. En waar moet het geplaats worden?
Maar het weghalen van de tabel heeft geholpen, bedankt! Alleen zou ik nu het liefst hebben, dat de hoogte zich aanpast aan de grootte van het frame, en de breedte zich dan aanpast aan de hoogte (want nu moet ik ook gebruiken dat de breedte 100 procent is, en dan krijg je lelijke witte vakken naast de flash applicatie (moeilijk uit te leggen hoe dat zit, hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel))
Groetjes, en alvast bedankt met de hulp tot nu toe!
Ik denk dat je iets moet proberen met javascript, met javascript de grootte van het scherm halen, in een variabele douwen, en dan met die variabele wat berkeningen uitvoeren, zodat het perfect geoptimaliseerd wort voor je site
Neem deze tut even door, dan weet je alvast wat meer van CSS.. dan kom je er sowieso grotendeels zelf wel uit. w3schools: css
Als je niet snapt hoe je dat (wat ik net zij) moet doen met javascript, geef dan een gil, dan kan iemand je proberen te helpen.
Ps. Als ik 't goed begreep wil je dus dat hij zich optimaliseerd voor je scherm? als de breedte > hoogte, dan moet ie 'm afstellen op de hoogte, is de breedte < hoogte, dan moet ie 'm afstellen op de breedte, right? Dus dat je zo min mogelijk 'wit' hebt..?
(ik kan het begrijpen als je me nu niet meer snapt )