Nieuw lid |
|
Maak in een nieuw fla document (as2, want dat gebruikte je nu ook) drie bollen.
Noem ze (instancenaam) bol_1, bol_2 en bol_3.
open het aspanel (van de timeline en niet van een van die bollen) en voer de volgende code in:
var drag:Boolean = false;
bol_1.onPress = function ()
{
bol_1.startDrag (true);
drag = true;
};
bol_1.onRelease = function ()
{
bol_1.stopDrag ();
drag = false;
};
onEnterFrame = function ()
{
if (drag)
{
eindX = _root._xmouse;
eindY = _root._ymouse;
bol_2._x += (eindX - bol_2._x) / 5;
bol_2._y += (eindY - bol_2._y) / 5;
bol_3._x += (eindX - bol_2._x) / 7;
bol_3._y += (eindY - bol_2._y) / 7;
}
};
var drag:Boolean = false; bol_1.onPress = function () { bol_1.startDrag (true); drag = true; }; bol_1.onRelease = function () { bol_1.stopDrag (); drag = false; }; onEnterFrame = function () { if (drag) { eindX = _root._xmouse; eindY = _root._ymouse; bol_2._x += (eindX - bol_2._x) / 5; bol_2._y += (eindY - bol_2._y) / 5; bol_3._x += (eindX - bol_2._x) / 7; bol_3._y += (eindY - bol_2._y) / 7; } };
Dan heb je iets wat er heel in de verte op lijkt, want bij dat spel zit wel wat meer logica achter, daar ga ik niet eens aan beginnen |