Nieuw lid |
|
owh, net even zelf getest en dat werkt idd niet
Wat je wel kan doen is dus gewoon zelf een button maken op de volgende manier:
nieuwe movieclip
Daarin 3 frames met in elke 3 een stop();
In frame 1 teken je de btn zoals hij normaal is (up state)
In frame 2 de over state en in 3 de down state.
Dan op een andere laag een textveld (zoals je net al deed) met de instancenaam veld, let er wel op dat deze text niet selecteerbaar mag zijn...
Sleep die nieuw gemaakte button op de scene en geef hem de instancenaam btn
In de tijdlijn van de scene geef je deze ascode mee:
phpVar = "lala" //dit komt uit je php
btn.veld.text = (phpVar == undefined) ? "huhm.." : phpVar; //het textveld vullen al dan niet met een default waarde...
btn.onRelease = function()
{
trace("klik");
this.gotoAndStop(1)
}
btn.onRollOver = function()
{
this.gotoAndStop(2);
}
btn.onRollOut = function()
{
this.gotoAndStop(1)
}
btn.onPress = function()
{
this.gotoAndStop(3)
}
phpVar = "lala" //dit komt uit je php btn.veld.text = (phpVar == undefined) ? "huhm.." : phpVar; //het textveld vullen al dan niet met een default waarde... btn.onRelease = function() { trace("klik"); this.gotoAndStop(1) } btn.onRollOver = function() { this.gotoAndStop(2); } btn.onRollOut = function() { this.gotoAndStop(1) } btn.onPress = function() { this.gotoAndStop(3) }
|