login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[AS] MC resetten als het van de stage af is.

Offline Isaac - 06/04/2009 11:57
Avatar van IsaacNieuw lid Situatie:
Ik ben bezig met een spelletje waarbij je een auto bestuurd.
De achtergrond is een bewegende movieclip die zich herhaald, de weg waar je over heen rijdt. Zit geen code aan. (Tween).
Er komen 5 auto's op je af welke random over de width verdeeld zijn.
Het is de bedoeling dat je d.m.v. een hittest die auto's van de stage verwijderd.
Nu ben ik daar nog niet.
Ik ben al zover dat de auto's die op je afkomen daadwerkelijk rijden en random over de breedte staan.
zodra ze van de stage verdwijnen roep ik een resetTegen functie aan. Daar gaat het mis.
Ik heb geen idee hoe ik die movieclips moet verwijderen en zorg dat de auto's van boven weer terug komen.

Kan iemand mij helpen?

de code:
  1. var snelheidAuto:Number = 10;
  2. var snelheidKogel:Number = 20;
  3. var laserCounter:Number = 1;
  4. var laserLevel:Number = 10;
  5. laser_mc._visible = false;
  6.  
  7. var aantalTegen:Number = 5;
  8. for (var i:Number = 1; i<aantalTegen; i++) {
  9. maakNieuweTegen();
  10. }
  11.  
  12. // ===== Eigen Auto =====
  13. car_mc.onEnterFrame = function() {
  14. if (Key.isDown(Key.UP)) {
  15. this._y -= snelheidAuto;
  16. }
  17. if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
  18. this._y += snelheidAuto;
  19. }
  20. if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
  21. this._x -= snelheidAuto;
  22. }
  23. if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
  24. this._x += snelheidAuto;
  25. }
  26. if (Key.isDown(Key.SPACE)) {
  27. //Code voor de laser
  28. }
  29. };
  30.  
  31. // ===== Tegenstanders =====
  32. function maakNieuweTegen():Void {
  33. attachMovie("tegen_id","tegen"+i+"_mc",this.getNextHighestDepth());
  34. this["tegen"+i+"_mc"]._x = Math.random()*Stage.width;
  35. var clip_mc:MovieClip = _root["tegen"+i+"_mc"];
  36. clip_mc.onEnterFrame = function() {
  37. this._y += snelheidAuto;
  38. if (this._y>700) {
  39. this.removeMovieClip;
  40. resetTegen(this);
  41. }
  42. };
  43. }
  44. function resetTegen():Void {
  45. for (var i:Number = 1; i<aantalTegen; i++) {
  46. maakNieuweTegen();
  47. }
  48. }

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s