Nieuw lid |
|
Je moet die row en colums variables buiten de functie aanmaken.
var row:Number = 0; //nog 0 rijen
var column:Number = 4; //4 naast elkaar, daarna nieuwe row
var tellertje:Number = 0;
var row:Number = 0; //nog 0 rijen var column:Number = 4; //4 naast elkaar, daarna nieuwe row var tellertje:Number = 0;
Op de plaats waar je dat nu doet ga je tellen op ongeveer deze manier:
p.x = _currentImage * XSTEP;
tellertje ++;
if(tellertje >=column)
{
row++;
}
p.y = row * plaatjeHoogte //geen idee welke maat die zijn
p.x = _currentImage * XSTEP; tellertje ++; if(tellertje >=column) { row++; } p.y = row * plaatjeHoogte //geen idee welke maat die zijn
Zoiets zal het ongeveer moeten worden, ik weet niet of je wel een scrollbar hebt in je applicatie, maar met wat veel items zul je ook een verticale scrollbar nodig hebben.
beetje late edit:
Zat net dit nog eens door te lezen, maar vergeet de x mee te resetten, die moet bij elke nieuwe row natuurlijk ook weer op 0 beginnen |