Nieuw lid |
|
ik heb het tot nu toe nog zo:
depthGoed = 0;
depthSlecht = 0;
goedeObjecten = new Array();
slechteObjecten = new Array();
script.onEnterFrame = function()
{
goedeObject = _root.attachMovie("val", "val"+depth, depth++);
goedeObjecten.push(goedeObject);
goedeObject._x = Math.random()*550;
goedeObject._y = -50;
goedeObject.speed = (Math.random()*8)+2;
}
function valSlecht(){
slechteObject = _root.attachMovie("valslecht", "valslecht"+depth, depth++);
slechteObjecten.push(slechteObject);
slechteObject._x = Math.random()*550;
slechteObject._y = -50;
slechteObject.speed = (Math.random()*8)+2;
}
_root.createEmptyMovieClip("watchCollision", this.getNextHighestDepth());
watchCollision.onEnterFrame = function() {
for (var i:Number=0; i<goedeObjecten.length; i++) {
if (goedeObjecten[i].hitTest(netje)) {
goedeObjecten[i].removeMovieClip();
goedeObjecten.splice(i, 1);
updateScore(10);
}
}
};
depthGoed = 0; depthSlecht = 0; goedeObjecten = new Array(); slechteObjecten = new Array(); script.onEnterFrame = function() { goedeObject = _root.attachMovie("val", "val"+depth, depth++); goedeObjecten.push(goedeObject); goedeObject._x = Math.random()*550; goedeObject._y = -50; goedeObject.speed = (Math.random()*8)+2; } function valSlecht(){ slechteObject = _root.attachMovie("valslecht", "valslecht"+depth, depth++); slechteObjecten.push(slechteObject); slechteObject._x = Math.random()*550; slechteObject._y = -50; slechteObject.speed = (Math.random()*8)+2; } _root.createEmptyMovieClip("watchCollision", this.getNextHighestDepth()); watchCollision.onEnterFrame = function() { for (var i:Number=0; i<goedeObjecten.length; i++) { if (goedeObjecten[i].hitTest(netje)) { goedeObjecten[i].removeMovieClip(); goedeObjecten.splice(i, 1); updateScore(10); } } };
In de movieclips val en valslecht heb ik een script gemaakt die ervoor zorgt dat ze naar beneden vallen.
Nu moet ik dus hebben dat ze random boven het scherm worden gezet en dat ze naar beneden vallen. Dit werkt dus niet!! |