Nieuw lid |
|
Hallo,
ik ben bezig met een spel waarbij je skaters moet opvangen met een netje.
Nu wil ik de skaters laten vallen. Ik heb het volgende gedaan:
Ik heb een blokje aangemaakt en die geconvert naar een movieclip symbol genaamd val(dit is het skatertje). Deze heb ik weer geconvert naar een movieclip symbol genaamd skater.
Dubbel klik op val gedaan. Nu heb ik op het blokje rechtermuisklik gedaan en dan copy motion as AS3.0 om het een instance naam te geven, instance naam = skaterkey
Nu wil ik steeds blokjes "uit de lucht" laten vallen en dit heb ik zo geprobeerd:
dropNew();
function drop(){
skaterkeyval = skaterkey._y;
if (skaterkeyval <= valheight) {
skaterkey._y = skaterkey._y + step;
drop();
}
else {
dropNew();
}
}
function dropNew(){
valwidth = 550;
skaterkey._x = Math.random() * valwidth;
skaterkey._y = 0;
valheight = 400;
step = 5;
drop();
}
dropNew(); function drop(){ skaterkeyval = skaterkey._y; if (skaterkeyval <= valheight) { skaterkey._y = skaterkey._y + step; drop(); } else { dropNew(); } } function dropNew(){ valwidth = 550; skaterkey._x = Math.random() * valwidth; skaterkey._y = 0; valheight = 400; step = 5; drop(); }
Nu krijg ik dit te zien als ik CTRL+Enter druk:
256 levels of recursion were exceeded in one action list.
This is probably an infinite loop.
Further execution of actions has been disabled in this movie.
hij loopt idd in een infite loop maarja dat is ook de bedoeling:P weet iemand een oplossing hiervoor?
|