Het zal waarschijnlijk wel niet kunnen maar het valt te proberen. Ik heb een flashbutton van 140px * 22px. Nu wil ik deze voor mijn menu gebruiken en als je over de tekst heen gaat dan moet ook flash "getriggerd" worden. Ik dacht gewoon zo:
Als je embed via SWFObject, dan word de swf ten eerste al xHTML ge-embed en je omzeilt gelijk de IE activatie klik (heb ik dit ondertussen al geen 8k gezegd ? )
SWFObject is een js script wat de inhoud van een div herschrijft.
Aangezien crawlers etc geen JS gebruiken zien die dus de inhoud die er oorspronkelijk in de div staat...
Je zet dus de link in de div (en een link voor mensen die geen flash hebben naar adobe) en klaar is klara (i.s.m. wat W0etah zei)
bekijk anders een de src van mijn paginas (waar flash instaat (duh) )
<div id="flash" class="button">
HIER DE LINK DIE GOOGLE ZIET (en een voor bezoekers zonder flash (dus naar adobe download pagina
</div>
<script type='text/javascript'>
var so = new SWFObject('/img/pijltje.swf', 'pijltje', '140', '22', '8');
so.addParam('allowScriptAccess', 'sameDomain');
so.addParam('quality', 'high');
so.addParam('scale', 'noscale');
so.addParam('loop', 'false');
so.write('flash');
</script>
<div id="flash"class="button">
HIER DE LINKDIE GOOGLE ZIET (en een voor bezoekers zonder flash (dus naar adobe download pagina
</div>
var so =new SWFObject('/img/pijltje.swf','pijltje','140','22','8');
Maar als ik zoals woetah zei, dat je dan dmv van ?link=test een tekst kan plaatsen wil doen, waar moet ik die actionscript zetten? Dus dit ofzo: tekstVak.text = tekst
Ik hb nu een tekstbox gemaakt en dan Dynamic Text gekozen en bij Var tekst ingevuld. En dan pijltje.sqf?tekst=blaat maar zie niets. En Dynamic ook al veranders in Input text maar hielp niets..
<div id="blaat">Hier iets anders wat mensen of bots zonder js niet zien </div>
var so = new SWFObject('opzouten.swf?tekst= <?=$_GET['tekst']?>', 'lala', '550', '400', '8');
so.addParam('allowScriptAccess', 'never');
so.write('blaat');
</script>
<div id="blaat">Hier iets anders wat mensen of bots zonder js niet zien </div>
var so = new SWFObject('opzouten.swf?tekst= <?=$_GET['tekst']?>', 'lala', '550', '400', '8');
<?
while{
?>
<div id="blaat<?=$id?>">Hier iets anders wat mensen of bots zonder js niet zien </div>
so.addParam('allowScriptAccess', 'never');
so.write('blaat<?=$id?>');
</script>
<?
while{
?>
<div id="blaat<?=$id?>">Hier iets anders wat mensen of bots zonder js niet zien </div>
Je neemt gewoon je afbeeding van je button. sla die op door ctrl + F8 sla op als button en dan moet je gewooon je tekst erop typen en dan maar je over donw en hit aanpassen. Zo simpel als iets. Dan met div's werken.