login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Guide (Opgelost)

Offline Matthieu - 07/03/2007 15:00 (laatste wijziging 10/03/2007 23:17)
Avatar van MatthieuLid Ik heb een probleempje.
Ik probeer een leuke frontpage te maken voor m'n site die ik met een meisje maak dus schrik niet van de meisjesnaam die je ziet staan.;-)

Ik heb een layer aangemaakt en deze 'guide' gemaakt, ik heb er daarna een lijntje in getekend.
De layer daaronder heb ik een kleine cirkel (met inhoud) getekend en ik heb die op de layer 'geklikked'.

Flash bestand:
http://denvish....3-2007.fla

Ik heb de tutorial gevolgd, maar dan doet hij het ook niet bij mij..?
Doe ik nou wat verkeerd of vergeet ik gewoon wat waar ik over heen heb gelezen bij de tutorial van VinTage?

//EDIT//
Zie m'n laatste bericht a.u.b.

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/03/2007 15:15
Avatar van vinTage Nieuw lid Je moet de laag met het balletje nog op guided zetten.
En je moet er een tween van maken...van startpunt tot eindpunt
Offline Matthieu - 07/03/2007 15:53 (laatste wijziging 10/03/2007 23:17)
Avatar van Matthieu Lid Oei wat goed! Hij doet het naar verlangen, bedankt.

//Nieuwe vraag//
Zie hier mijn .fla:
http://denvish....3-2007.fla
Ik heb nu naast het balletje een button ("vulkaanuitbarsting") gemaakt en die ook in de guide gezet, dit wil ik met meerdere natuurrampen doen dus ik wil meerdere buttons.

Ik wil dat ik de oorspronkelijke tekst van de button kan blijven zien ook al draait hij rond, nu kan je het de tekst 'Vulkaanuitbarsting' alleen in een fractie van een seconde zien (het beginpunt).

Hij moet zich als een normale button gedragen of kunnen buttons niet in een guide?
Offline vinTage - 10/03/2007 23:48
Avatar van vinTage Nieuw lid Als ik die fla publish staat er nonstop vulkaan uitbarsting in die knop hoor ?
Offline Matthieu - 11/03/2007 00:19
Avatar van Matthieu Lid Ik had de 'align to path'-functie aangevinkt en toen ging hij zo doen:
http://img180.i...wegze3.swf
Toen had ik de button verticaal geplaats op het beginpunt en toen ging hij recht zoals je in de laatste .fla ziet (http://denvish.net/ulf/100307/83553_Splash_3-03-2007.fla).

In ieder geval bedankt voor de opheldering, maar hoe hij het dus niet in die .swf deed die ik je hierboven geef snap ik niet..
Offline vinTage - 11/03/2007 00:57
Avatar van vinTage Nieuw lid Tis niet dat ik niet wil helpen hoor, maar ik snap je blijkbaar niet:$
Is het nu wel of niet goed ?
Offline Matthieu - 11/03/2007 14:13
Avatar van Matthieu Lid Het is nu wel goed, maar ik snap alleen niet dat de button eerst niet de tekst 'vulkaanuitbarsting' liet zien en nu wel, maar aangezien het nu opgelost is is het wel goed zo.
Bedankt.
Offline vinTage - 11/03/2007 14:16
Avatar van vinTage Nieuw lid Mss had je eerst dynamic text ipv static, dan moet je embedden.
Offline Matthieu - 11/03/2007 20:06 (laatste wijziging 11/03/2007 21:21)
Avatar van Matthieu Lid Nee, ik gebruik altijd static met buttons.
Maar laat maar zitten, het is wel goed zo.

//EDIT//
Ik heb weer iets:

Ik heb een button en als je daarover je muis beweegt stopt hij met bewegen, alles stopt dan met bewegen behalve de movieclips.
  1. on (release) {
  2. getURL("vulkaanuitbarsting/index.html", "_self");
  3. }
  4. //////Met je muis over de button zorgt ervoor dat de stopfunctie wordt geactiveerd/////
  5. on (rollOver) {
  6. stop();
  7. }
  8. on (rollOut) {
  9. play();
  10.  
  11. }

Kan ik ervoor zorgen dat mijn stop-functie verschillende layers bereikt en ik zou graag ook nog willen aan kunnen wijzen welke...?!

Ik kan ze wel in dezelfde layer zetten; ik heb namelijk meerdere buttons die allemaal moeten stoppen als ik me muis op één van de vijf buttons houd.
Moet ik ze dan in dezelfde layer stoppen of kan je met een (vergrote) stop-functie toch verschillende layers tijdelijk (lees: door AS geregeld) stoppen?
Offline vinTage - 11/03/2007 21:34
Avatar van vinTage Nieuw lid offtopic: zet je as in de main timeline ipv aan de buttons, dit is veel gemakkelijker dan later alle buttons gaan afstruinen op zoek naar as wat veranderd moet worden.

ontopic:
come again? 
Offline Matthieu - 11/03/2007 21:42
Avatar van Matthieu Lid Maar hoe moet ik dan aangeven op welk item een script (zoals hierboven) wordt toegepast?
Offline vinTage - 11/03/2007 21:48 (laatste wijziging 11/03/2007 21:50)
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. instanceNaamVanKnop.onRollOver = function(){
  2. //doe iets
  3. }
  4. instanceNaamVanKnop.onRollOut = function(){
  5. //doe iets anders
  6. }



  1. knop.onRollOver = function(){
  2. movie_a.stop();
  3. movie_b.stop();
  4. movie_c.stop();
  5. movie_d.stop();
  6. }
  7. knop.onRollOut = function(){
  8. movie_a.play();
  9. movie_b.play();
  10. movie_c.play();
  11. movie_d.play();
  12. }

Offline Matthieu - 12/03/2007 21:42 (laatste wijziging 12/03/2007 22:04)
Avatar van Matthieu Lid Ik noem mijn button 'tsu' (in de library (CTRL+L) heb ik hem 'tsu' genoemd).
De movie clips die moeten stoppen zijn 'Tsunami' en 'Vulkaanuitbarsting'.
  1. tsu.onRollOver = function(){
  2. Tsunami.stop();
  3. Vulkaanuitbarsting.stop();
  4. }
  5. tsu.onRollOut = function(){
  6. Tsunami.play();
  7. Vulkaanuitbarsting.play();
  8. }

Maar ik zie ook dit staan:
[plaatje]http://img164.imageshack.us/img164/4823/magwegeo8.png[/plaatje]
Ik snap het toch niet helemaal..

M'n flashfile tot nu toe:
http://denvish....3-2007.fla
Offline vinTage - 12/03/2007 22:05
Avatar van vinTage Nieuw lid geef dat ding nou gewoon een instancenaam, in de lib is het een instance, maar op de scene moet dat ding nog wel geidentificeerd worden met een instanceNAAM (dat linker ding onder "button"
Offline Matthieu - 12/03/2007 22:14
Avatar van Matthieu Lid Ik geef hem de instance 'tsu' (http://img443.imageshack.us/img443/4598/magwegzh1.png) en ik heb de code van me vorige bericht in een aparte layer in een keyframe die al vanaf het begin meedraait tot het einde.

Hij stopt nu nog steeds niet als ik met me muis over de bewegende button ga, kan het misschien komen omdat de button in een movieclip zit?
Offline vinTage - 12/03/2007 23:08
Avatar van vinTage Nieuw lid maar.....dr klopt geen hol van imo 
Pls zeg eens van A tot Z wat je wilt bereiken.

Ik DENK dat je bedoeld, dat als je over een button heengaat, dat dan alles op de _root moet stoppen met draaien ?

Als dat zo is dan doe je
  1. whateverInstance.onRollOver = function(){
  2. stop();
  3. }


als je dat niet bedoeld, beantwoord dan mn vraag maar 
Offline Matthieu - 12/03/2007 23:12 (laatste wijziging 13/03/2007 14:26)
Avatar van Matthieu Lid Niet alles moet stoppen bewegen, alleen bepaalde movieclips (zie 'Image'); de lijn bijvoorbeeld tussen de namen moet gewoon doorgaan en dat is ook een movieclip. Dus niet de flash, maar delen ervan.

Ik hoop dat dit plaatje (tik de link onder deze in) veel ophelderd:
Image:
http://img490.i...ashkh0.png
Flash (.fla):
http://denvish....3-2007.fla

//EDIT//
Zou het kunnen dat doordat mijn button in een movieclip 'verborgen' zit, hij de instance naam niet goed 'doorkrijgt'?
Het zit namelijk zo:
Basis (AS layer) --> Movieclip --> Button (instance tsu)
Offline vinTage - 13/03/2007 14:50 (laatste wijziging 13/03/2007 14:54)
Avatar van vinTage Nieuw lid In die fla staat er geeneen instancenaam gegeven, dat heb ik geloof ik al 5 keer aangegeven...

Geef die tsunami button de instancenaam tsu en die vulkaan dinges vulkaan

In de as layer plant je dan:
  1. tsu.onRollOver = function(){
  2. tsu.stop();
  3. vulkaan.stop();
  4. }
  5. tsu.onRollOut = function(){
  6. tsu.play();
  7. vulkaan.play();
  8. }

Dezelfde code ook nog eens maar dan met vulkaan.onR...


edit, ik zie net dat je wel tsu hebt gezet in een van die buttons, maar je moet die naam wel aan de _parent geven he, niet aan een instance die verder niks doet 
Dus STEL dat je het woord tsunamie ook nog eens tweened, dan ZOU je dit kunnen doen

  1. tsu.onRollOver = function(){
  2. tsu.stop();
  3. tsu.DieTweenedTekst.stop()
  4.  
  5. }
Offline Matthieu - 13/03/2007 20:58 (laatste wijziging 14/03/2007 16:56)
Avatar van Matthieu Lid Na een beetje puzzelen plus veel interpretatie van jouw post is het me gelukt.
De movieclips (daarin zitten de button+guide) ga ik de instance-naam 'x' en 'y' (of wat dan ook) en dan met deze code stopt alles wat ik maar wil:
  1. x.onRollOver = function(){
  2. x.stop();
  3. y.stop();
  4. }
  5. x.onRollOut = function(){
  6. x.play();
  7. y.play();
  8. }

Ik heb de buttons die in de MC's zitten helemaal geen instance-naam gegeven ofzo.
Misschien zei je het al in die richting, maar ik snapte je toch niet goed, maar bedankt hè?!

Eindelijk gelukt:|

//EDIT//
Ik zeg dan wel dat het gelukt is, maar als ik over een button ga met me muis geeft hij geen animatie meer weer.
Met de animatie bedoel ik de 'over' en 'down' acties van een button (http://img301.imageshack.us/img301/5906/magwegwk3.png).
Heb ik dan toch wat verkeerd gedaan?
Flash-file (.fla):
http://denvish....3-2007.fla
Offline vinTage - 14/03/2007 19:53
Avatar van vinTage Nieuw lid dat komt omdat je niet diep genoeg code geeft, je "steelt" de onRollMeuk van de button via die movieclip.

op te lossen door (ik neem als vb even tsunamie ding)
De mc tsu openen, en de BUTTON ook een instancenaam geven, ik gebruikte tsun.

De as in de main timeline word dan:
  1. <? //delete heel deze regel
  2.  
  3.  
  4. tsu.tsun.onRelease = function() {
  5. getURL("Tsunami/index.html", "_self");
  6. }
  7. tsu.tsun.onRollOver = function(){
  8. tsu.stop();
  9. vulkaan.stop();
  10. overstr.stop();
  11. orka.stop();
  12. aardb.stop();
  13. }
  14. tsu.tsunonRollOut = function(){
  15. tsu.play();
  16. vulkaan.play();
  17. overstr.play();
  18. orka.play();
  19. aardb.play();
  20. }
Offline Matthieu - 15/03/2007 09:44
Avatar van Matthieu Lid Bedankt, hij doet het naar behoren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.247s