Nieuw lid |
|
neuh, dat hoeft niet
Je kan via "asfunction" functies laten uitvoeren via html...
Ik heb een vb in elkaar geflanst wat de basis kan zijn voor jouw probleem/vraag.
<? klurkes
//maak in je fla een textvak dat dynamic en multiline is, en geef het de instancenaam "textVak"
/*de gegevens hieronder zou je dus normaal uit de xml halen,
ik gebruik nu even een arraytje,
maar je zal zelf moeten uitvogelen hoe je daar de xml gegevens voor gebruikt
*/
//fake xml gegevens
spelers= new Array("aap", "noot", "mies", "vuur", "boom");
string="";
//xml gegevens omzetten naar linkjes
for(i=0; i<spelers.length; i++){
string += "<a href='asfunction:toon,"+spelers[i]+"'>"+spelers[i]+"</a>"+newline;
}
/*de functie die de naam toont...
Je zou via die functie dus een niewe xml request kunnen doen adh van het id ofzo*/
function toon(naam){
//textvak vullen met de gegevens (ik doe maar even een trace)
trace(naam);
}
//belangrijk !...maak je textveld html enabled
textVeld.html = true;
//gegevens in het textvak rammen...let op het stukje htmlText !
textVeld.htmlText = string;
<? klurkes //maak in je fla een textvak dat dynamic en multiline is, en geef het de instancenaam "textVak" /*de gegevens hieronder zou je dus normaal uit de xml halen, ik gebruik nu even een arraytje, maar je zal zelf moeten uitvogelen hoe je daar de xml gegevens voor gebruikt */ //fake xml gegevens spelers = new Array("aap", "noot", "mies", "vuur", "boom");string=""; //xml gegevens omzetten naar linkjes for(i=0; i<spelers.length; i++){ string += "<a href='asfunction:toon,"+spelers[i]+"'>"+spelers[i]+"</a>"+newline; } /*de functie die de naam toont... Je zou via die functie dus een niewe xml request kunnen doen adh van het id ofzo*/ function toon(naam){ //textvak vullen met de gegevens (ik doe maar even een trace) trace(naam); } //belangrijk !...maak je textveld html enabled textVeld.html = true; //gegevens in het textvak rammen...let op het stukje htmlText ! textVeld.htmlText = string;
|