Hey, ik hoop dat er iemand mij kan en wil helpen hiermee.
Ik zit in mijn eerste jaar grafisch ontwerp en voor de eerste opdracht heb ik besloten een animatie te maken van 1 van mijn ideeen rond Kipling (http://www.kipling.com). Maar, ik heb dus helemaal geen ervaring met Flash, toch hieraan begonnen (met een naderende deadline... )
Op *** kan je zien hoe ver ik momenteel sta...
Maar ik heb dus een probleempje...
De spermacellen/staarten zouden veel meer moeten kunnen bewegen, gekrold worden enzo...
Ik heb gevonden hoe ik de krol in de staart groter kan maken en smaller en kleiner enzo, hoe ik die helemaal aanpassen, maar als ik dat doe, dan veranderen alle staarten. (Ik heb de staart in de library staan, dus al ik iets aanpas, verandert het overal).
Dus zou ik bvb verschillende staarten kunnen zetten, de ene een grote krol, kleiner enzovoort, en allemaal apart plaatsen in de library, maar dan heb ik het probleem dat ik er geen motion tween meer kan opzetten....
Weet er iemand hoe ik dan kan doen dan? Dat moet toch mogelijk zijn nt?
Alvast heeeeeeel hartelijk bedankt!!
Grtz Tine
wat gaat er gebeuren? Telkens als flash in frame 1 komt gaat hij de sperma objecten verplaatsten. aangezien je maar 1 frame hebt zal dit oneindige loop geven (animatie met andere woorden , je kan dit ook toepassen in meerdere frame , gewoon in de volgende frame zetten: gotoFrame( frame ); - iets in die aard , ken de functie niet vanbuiten!)
geholpen?
stijn
[edit]
als je één object van de library op één layer zet kan je daar een tween op zetten. dus maak meerdere layers , dan kan je voor iedere spermacel in je libary aparte tweens geven :lamp:
Op bovenstaande manier stuitert dat beest van hot naar her
en bovendien bedoel je wss _xscale en _yscale (width/height)
Dit gaat dan om de "complete mc" en niet alleen de staart.
Als je "alleen" de staart wilt veranderen dan word het
instancenaam.staart._xscale = Math.random()*200; dito voor de _yscale
Waar instancenaam dan de naam is van die sperma mc op je main scene, en staart de naam is van de staart mc IN spermading mc (duidelijk he )
MAW, je kan beter een mc maken waarin je de "kop" hebt en in dezelfde mc ook een mc van de "staart".
Deze complete mc (kop+staart) rag je dan op je main scene, opent het AS panel terwijl je de mc hebt geselecteerd en zet daarin :
Ik denk dat je gewoon verschillende staarten moet maken.
Maak van elke staart een movieclip (selecteer de staart en rechterklik erop, convert to symbol), dat wil zeggen dat die staart nu een eigen timeline krijgt.
dubbelklik in je library op de nieuwe movieclip, nu zit je in de eigen timeline van de staart. maak dus enkele nieuwe keyframes, tween eventueel wat, ...
Als je de staart nu erop sleept, en je test de movie (ctrl+enter) zal je zien dat de staart beweegt, onafhankelijk van de _root (main) timeline...