login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vraagje ivm mp3 player

Offline Anubis69 - 29/08/2006 11:23
Avatar van Anubis69Nieuw lid Weet iemand of het mogelijk is om een flash mp3 player te maken die buiten het extern inladen van mp3 bestanden ook nog eens een apparte externe swf movie in te laden ( elk nummertje een andere swf ).
En hoe pak ik dit het beste aan? want zie zo direkt niets staan over een soort container waar deze in geladen worden:s misschien zie ik wel wat scheel hoor 

Dus VinTage, deze externe movies zou ik willen toevoegen aan de script die ik vroeg voor mijn playertje overlaatst.

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 29/08/2006 17:19
Avatar van vinTage Nieuw lid Geen idee over welk playertje je het hebt, maar post je "main" fla, en een swfje dat extern moet worden ingeladen en ik zal er dan eens naar kijken.
Offline Anubis69 - 29/08/2006 18:44 (laatste wijziging 29/08/2006 18:46)
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Gaat over de player dat ik in de topic "Flashplayer met apparte trackbuttons" vernoemde, maar heb voorlopig nog geen ontwerpje klaar hoe hij uiteindelijk moet worden.

Wou hem graag uitbreiden met ook een kleine animatie per track voor mijn nieuwe muzieksite.

Was enkel benieuwd hoe ik de actionscript moest maken, alsook hoe een schermpje erin te plaatsen om externe swf's in te laden.

bv bij de buttons in actionscript ineens een scriptje dat eveneens de externe swf gelijktijdig met de gepaste mp3 wordt geladen.
Of eventueel de mp3 in de swf inwerken die op dat ogenblik moet ingeladen worden?
Offline vinTage - 29/08/2006 19:24
Avatar van vinTage Nieuw lid Maak een lege movieclip =>
sleep die op de main scene op de postie waar je externe swf moet komen=>
Geef die lege mc de instancenaam "container"=>

AS:
  1. knopje.onRelease = function(){
  2. //zooi voor je sound
  3. loadMovie("whatever.swf", "container");
  4. }
Offline Anubis69 - 29/08/2006 21:48
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Ik heb hem bijna kunne klaar krijgen op één punt na, en dat is dat de externe swf door één of ander dom foutje niet op de exacte plaats komt te staan ( registratiepunt denk ik????)

Ik heb nu dit
  1. var mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
  2. var mclL:Object = new Object ();
  3.  
  4. mclL.onLoadProgress = function (target,loaded,total){
  5. loader.percent.text = Math.round ((loaded/total)* 100)+ "%";
  6. }
  7. mclL.onLoadInit = function (){
  8. loader._visible = false;
  9. loader.percent.text = "";
  10. }
  11. mclL.addListener(mclL);
  12.  
  13. mcl.loadClip("swf0.swf",holder);
  14.  
  15. button1.onRelease=function(){
  16. loader._visible = true;
  17. mcl.loadClip("swf1.swf",holder);
  18. geluid = new Sound();
  19. geluid.loadSound("track1.mp3", true);
  20. geluid.start(0, 5); //de 0 geeft aan of looping true of false is
  21. geluid.onSoundComplete = function()
  22. {
  23. this.start();
  24. }
  25. }
  26.  
  27. button2.onRelease=function(){
  28. loader._visible = true;
  29. mcl.loadClip("swf2.swf",holder);
  30. geluid = new Sound();
  31. geluid.loadSound("track2.mp3", true);
  32. geluid.start(0, 10); //de 0 geeft aan of looping true of false is
  33. geluid.onSoundComplete = function()
  34. {
  35. this.start();
  36. }
  37. }
  38.  
  39. button3.onRelease=function(){
  40. loader._visible = true;
  41. mcl.loadClip("swf3.swf",holder);
  42. geluid = new Sound();
  43. geluid.loadSound("track3.mp3", true);
  44. geluid.start(0, 10); //de 0 geeft aan of looping true of false is
  45. geluid.onSoundComplete = function()
  46. {
  47. this.start();
  48. }
  49. }
  50.  
  51. button4.onRelease=function(){
  52. loader._visible = true;
  53. mcl.loadClip("swf4.swf",holder);
  54. geluid = new Sound();
  55. geluid.loadSound("track4.mp3", true);
  56. geluid.start(0, 10); //de 0 geeft aan of looping true of false is
  57. geluid.onSoundComplete = function()
  58. {
  59. this.start();
  60. }
  61. }
  62. //etc
  63.  
  64. button5.onRelease=function(){
  65. loader._visible = true;
  66. mcl.loadClip("swf0.swf",holder);
  67. geluid.stop();
  68. }


Maar zal in mijn movieclip zelf zitten zeker?

Maar in elk geval werkt het op deze manier, dus voor de liefhebbers;-)
Offline vinTage - 29/08/2006 22:01
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je het doet zoals ik zei, dan kan je gewoon de container zo op de plek slepen waar je het wilt hebben.

Ik denk dat je met
mcl._x ="breedte positie";
mcl._y = "hoogte positie";
al een heel eind komt.

het registratie punt speelt geen parten imo, en zal gewoon op x==0 en y ==0 inladen (maw in de linkerbovenhoek)
Offline Anubis69 - 29/08/2006 22:31
Avatar van Anubis69 Nieuw lid jep foutje lag bij de holder , registratiepunt stond in het midden ipv in de linkerbovenhoek. 

Maar er zit juist nog één klein foutje in mijn loader, en dat is dat er geen percentage geladen wordt??? hij blijft op 100% staan.

Dynamic textfield is juist.
Instance name van de loader "loader" ook juist
Instance name van de text "percent" ook ( beide zonder "" natuurlijk he ):o

Als ik Simulate download doe zie ik hem wel tellen maar de dynamic text doet niks???:(

Kan er iemand van jullie een foutje in de script bespeuren?
Offline vinTage - 29/08/2006 23:21
Avatar van vinTage Nieuw lid geef de fla, sloop er alles uit wat "onnodig" is en bied hem aan ter download.
Offline Anubis69 - 29/08/2006 23:27
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Heb even alles (buiten de mp3's dan) wat ik reeds klaar had in zip file gestoken, hoop dat er mensen zijn die het probleempje kunnen oplossen voor me, en iedereen mag het ideetje gebruiken hoor.

http://www.anub...player.zip
Offline vinTage - 30/08/2006 17:27
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Note: If you attempt to use onLoadProgress in test mode with a local file that resides on your hard disk, it does not work properly because, in test mode, Flash Player loads local files in their entirety
Offline Anubis69 - 30/08/2006 22:44
Avatar van Anubis69 Nieuw lid ??? 

VinTage snap er de ballen van hoor 

Gelieve dit even te vertalen aub en een verklaring te geven indien deze fla bij u wel zou werken

De actionscript komt vanuit een tutorial die ook eveneens de bestanden op zijn pc heeft staan en daar werkt het dan wel, dus begrijp hem niet.
Offline vinTage - 31/08/2006 00:49
Avatar van vinTage Nieuw lid plak deze as in je fla


  1. <? //deze regel weghalen, die is er alleen voor de kleurtjes
  2.  
  3.  
  4.  
  5. lader = new MovieClipLoader();
  6. listener = Object();
  7. listener.onLoadProgress = function(holder, bytesLoaded, bytesTotal) {
  8. _root.loader.percent.text = Math.round((bytesLoaded/bytesTotal)*100)+"%";
  9. trace(Math.round((bytesLoaded/bytesTotal)*100)+"%");
  10. };
  11. listener.onLoadInit = function() {
  12. loader._visible = false;
  13. loader.percent.text = "";
  14. };
  15. lader.addListener(listener);
  16. lader.loadClip("swf0.swf", holder);
  17.  
  18.  
  19. button1.onRelease = function() {
  20. loader._visible = true;
  21. lader.loadClip("swf1.swf", holder);
  22. geluid = new Sound();
  23. geluid.loadSound("track1.mp3", true);
  24. geluid.start(0, 5);
  25. //de 0 geeft aan of looping true of false is
  26. geluid.onSoundComplete = function() {
  27. this.start();
  28. };
  29. };
  30. button2.onRelease = function() {
  31. loader._visible = true;
  32. lader.loadClip("swf2.swf", holder);
  33. geluid = new Sound();
  34. geluid.loadSound("track2.mp3", true);
  35. geluid.start(0, 10);
  36. //de 0 geeft aan of looping true of false is
  37. geluid.onSoundComplete = function() {
  38. this.start();
  39. };
  40. };
  41. button3.onRelease = function() {
  42. loader._visible = true;
  43. lader.loadClip("swf3.swf", holder);
  44. geluid = new Sound();
  45. geluid.loadSound("track3.mp3", true);
  46. geluid.start(0, 10);
  47. //de 0 geeft aan of looping true of false is
  48. geluid.onSoundComplete = function() {
  49. this.start();
  50. };
  51. };
  52. button4.onRelease = function() {
  53. loader._visible = true;
  54. lader.loadClip("swf4.swf", holder);
  55. geluid = new Sound();
  56. geluid.loadSound("track4.mp3", true);
  57. geluid.start(0, 10);
  58. //de 0 geeft aan of looping true of false is
  59. geluid.onSoundComplete = function() {
  60. this.start();
  61. };
  62. };
  63. //etc
  64. button5.onRelease = function() {
  65. loader._visible = true;
  66. lader.loadClip("swf0.swf", holder);
  67. geluid.stop();
  68. };
Offline Anubis69 - 31/08/2006 09:22
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Thx VinTage 

Hij werkt nu, snap niet dat na het perfect navolgen van die ene tutorial het bij mij niet werkte:?:

Maar enfin, weeral wat bijgeleerd dus;-)
Offline vinTage - 31/08/2006 11:17
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat heb je nu geleerd dan ? 

Je hebt een paar fouten gemaakt.
  1. <? kleurtjes
  2.  
  3.  
  4.  
  5. var mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
  6. var mclL:Object = new Object ();
  7.  
  8. //in onLoadProgres heb je alleen "variabelen" gezet maar hebt ze nergens aangemaakt
  9. //target..zou de naam van je clipje moeten zijn (holder dus)
  10. //loaded zou bytesLoaded moeten zijn (loaded is een niet betsaande variabel)
  11. //total zou bytesTotal moeten zijn (total is een niet bestaande variabel)
  12. mclL.onLoadProgress = function (target,loaded,total){
  13.  
  14. //hier weer die niet bestaande variables
  15. loader.percent.text = Math.round ((loaded/total)* 100)+ "%";
  16. }
  17. mclL.onLoadInit = function (){
  18. loader._visible = false;
  19. loader.percent.text = "";
  20. }
  21.  
  22. //hier assign je de listener aan de listener ? ^^
  23. mclL.addListener(mclL);
  24.  
  25. mcl.loadClip("swf0.swf",holder);



Offline Anubis69 - 31/08/2006 12:05
Avatar van Anubis69 Nieuw lid VinTage doe me nu een pleziertje, ga naar onderstaande site en bekijk even deze tutorial.

http://www.gotoandlearn.com/

External SWF Preloading Learn how to preload external SWF files with the MovieClipLoader class.

Je zal zien dat hij exact hetzelfde ingeeft als actionscript en dat hij wel degelijk werkt op die manier?

Dus ik begrijp dan niet waarom het niet zou bestaan.
Offline vinTage - 31/08/2006 12:13 (laatste wijziging 31/08/2006 12:32)
Avatar van vinTage Nieuw lid ik ben hem aan het downloaden (TRAAAG) maar basis AS dingetjes:

ding = "ik ben een variable"
anderDing = ikBenOokEenVariable;
eenVariable = ding;

trace(eenVariable); //output ik ben een variable
trace (ding); //output ik ben een variable
trace (anderdingTwee); //output undefined (niet aangemaakt)
trace ("ding"); //output ding
trace ("anderDing"); //output anderDing

Let hierbij dus op de quotes overal

edit, oops foutje erin (hersteld*)
Offline Anubis69 - 31/08/2006 12:18
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Zal me maar eens dringend een deftig boek Flash8 actionscripts moeten aanschaffen denk ik 

Is toch ni zo simpel hoor allemaal.

Je denkt dat je juist bezig bent, en blijkt er niks van te kloppen
Offline vinTage - 31/08/2006 12:25
Avatar van vinTage Nieuw lid De waarde/inhoud van een variable staat altijd tussen quotes, TENZIJ de waarde een andere variable is.

Dus
variabelEen = "een"; de inhoud van variabelEen is een
variableTwee = een; de inhoud van variabelTwee is ook een

in flash heb je "standaart" vraiables, zoals bijvoorbeel bytesLoaded en bytesTotal (zie ook de kleurtjes in ja AS editor)

Als iets blauw is, wil dat zeggen dat het "iets" is van flash, zoals bijvoorbeeld een functie of een variable.

loaded en total is een variable, maar nergens aangemaakt.
je kan dit dan weer oplossen door loaded = bytesLoaded en total = bytesTotal.
Wat ik deed was het gewoon korter maken (en duidelijker imo)
Offline Anubis69 - 31/08/2006 12:44
Avatar van Anubis69 Nieuw lid oke,

Zal dit voor alle zekerheid maar alvast noteren in mijn boekje.

In elk geval bedankt voor alle hulp makker
Offline vinTage - 31/08/2006 12:45
Avatar van vinTage Nieuw lid np 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s