Weet iemand of het mogelijk is om een flash mp3 player te maken die buiten het extern inladen van mp3 bestanden ook nog eens een apparte externe swf movie in te laden ( elk nummertje een andere swf ).
En hoe pak ik dit het beste aan? want zie zo direkt niets staan over een soort container waar deze in geladen worden:s misschien zie ik wel wat scheel hoor
Dus VinTage, deze externe movies zou ik willen toevoegen aan de script die ik vroeg voor mijn playertje overlaatst.
Gaat over de player dat ik in de topic "Flashplayer met apparte trackbuttons" vernoemde, maar heb voorlopig nog geen ontwerpje klaar hoe hij uiteindelijk moet worden.
Wou hem graag uitbreiden met ook een kleine animatie per track voor mijn nieuwe muzieksite.
Was enkel benieuwd hoe ik de actionscript moest maken, alsook hoe een schermpje erin te plaatsen om externe swf's in te laden.
bv bij de buttons in actionscript ineens een scriptje dat eveneens de externe swf gelijktijdig met de gepaste mp3 wordt geladen.
Of eventueel de mp3 in de swf inwerken die op dat ogenblik moet ingeladen worden?
Ik heb hem bijna kunne klaar krijgen op één punt na, en dat is dat de externe swf door één of ander dom foutje niet op de exacte plaats komt te staan ( registratiepunt denk ik????)
Heb even alles (buiten de mp3's dan) wat ik reeds klaar had in zip file gestoken, hoop dat er mensen zijn die het probleempje kunnen oplossen voor me, en iedereen mag het ideetje gebruiken hoor.
Note: If you attempt to use onLoadProgress in test mode with a local file that resides on your hard disk, it does not work properly because, in test mode, Flash Player loads local files in their entirety
<? kleurtjes
var mcl:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var mclL:Object = new Object ();
//in onLoadProgres heb je alleen "variabelen" gezet maar hebt ze nergens aangemaakt
//target..zou de naam van je clipje moeten zijn (holder dus)
//loaded zou bytesLoaded moeten zijn (loaded is een niet betsaande variabel)
//total zou bytesTotal moeten zijn (total is een niet bestaande variabel)
mclL.onLoadProgress = function (target,loaded,total){
//hier weer die niet bestaande variables
loader.percent.text = Math.round ((loaded/total)* 100)+ "%";
}
mclL.onLoadInit = function (){
loader._visible = false;
loader.percent.text = "";
}
//hier assign je de listener aan de listener ? ^^
mclL.addListener(mclL);
mcl.loadClip("swf0.swf",holder);
<? kleurtjes
var mcl:MovieClipLoader =new MovieClipLoader();
var mclL:Object =new Object ();
//in onLoadProgres heb je alleen "variabelen" gezet maar hebt ze nergens aangemaakt
//target..zou de naam van je clipje moeten zijn (holder dus)
//loaded zou bytesLoaded moeten zijn (loaded is een niet betsaande variabel)
//total zou bytesTotal moeten zijn (total is een niet bestaande variabel)
ik ben hem aan het downloaden (TRAAAG) maar basis AS dingetjes:
ding = "ik ben een variable"
anderDing = ikBenOokEenVariable;
eenVariable = ding;
trace(eenVariable); //output ik ben een variable
trace (ding); //output ik ben een variable
trace (anderdingTwee); //output undefined (niet aangemaakt)
trace ("ding"); //output ding
trace ("anderDing"); //output anderDing
De waarde/inhoud van een variable staat altijd tussen quotes, TENZIJ de waarde een andere variable is.
Dus
variabelEen = "een"; de inhoud van variabelEen is een
variableTwee = een; de inhoud van variabelTwee is ook een
in flash heb je "standaart" vraiables, zoals bijvoorbeel bytesLoaded en bytesTotal (zie ook de kleurtjes in ja AS editor)
Als iets blauw is, wil dat zeggen dat het "iets" is van flash, zoals bijvoorbeeld een functie of een variable.
loaded en total is een variable, maar nergens aangemaakt.
je kan dit dan weer oplossen door loaded = bytesLoaded en total = bytesTotal.
Wat ik deed was het gewoon korter maken (en duidelijker imo)