[FLASH] vars uit txt, lukt niet zo?!
cowb - 17/07/2006 14:15 (laatste wijziging 17/07/2006 14:53)
Lid
Haai,
Ik heb een mp3 speler gemaakt, (http://www.cowbeast.be/freetickets/ft_player.php)
Maar ik wil deze nog beetje gaan uitbrijden. Zoals, die vu meter pas laten starten wanneer het liedje begint te spelen, en laten stoppen wanneer er op pauze word gedrukt of stop... ook zo'n procesbalk. Maar ook een beetje gebruiks vriendelijkers maken, zoals een txt bestand waar ik het url van het liedje ingeef of de naam of loop ja/nee (aantal variabelen. Ik heb dit stukje code...
loadVariablesNum("cw_mp3.txt", 0);
geluid = new Sound();
geluid.loadSound(pad, true)
info.text = naam;
loadVariablesNum( "cw_mp3.txt" , 0 ) ;
geluid = new Sound( ) ;
geluid. loadSound( pad, true )
info. text = naam;
txt bestand...
&pad=Groove Armada - Superstylin.mp3
&naam=Groove Armada - Superstylin
&loop=1
& pad= Groove Armada - Superstylin. mp3
& naam= Groove Armada - Superstylin
& loop= 1
De naam toont hij... maar het liedje begint niet te spelen, (als ik een url invul wel.) wat doe ik verkeerd?
17 antwoorden
Gesponsorde links
vinTage - 17/07/2006 14:35
Nieuw lid
hier speelt je mp3 speler wel hoor.
En die vu meter is simpel, zet gewoon een extra stukje as bij de pause/stop start knoppen.
startKnop.onRelease=function(){
//je muziek zooi as
vuMeter_mc.play();
}
stopKnop.onRelease=function(){
//je muziek zooi as
vuMeter_mc.stop();
}
startKnop. onRelease= function ( ) {
//je muziek zooi as
vuMeter_mc. play( ) ;
}
stopKnop. onRelease= function ( ) {
//je muziek zooi as
vuMeter_mc. stop( ) ;
}
cowb - 17/07/2006 14:37
Lid
@vinTage: Ik weet dat hij daar speelt... maar ik zeg ook duidelijk dat ik de huidige wil updaten ;) dus die dat je zag... ben ik aan het veranderen. En heb een aantal veranderingen gedaan (zie topic) maar dan werkt hij niet meer.
marten - 17/07/2006 14:37
Beheerder
zet je fla eens online als je wilt?
@vintage al trug of in cafe?
vinTage - 17/07/2006 14:45
Nieuw lid
Citaat:
&pad =Groove Armada - Superstylin.mp3
&naam=Groove Armada - Superstylin
&loop=1
loadVariablesNum("cw_mp3.txt", 0);
geluid = new Sound();
geluid.loadSound(lied, true)//LIED ?
info.text = naam;
loadVariablesNum( "cw_mp3.txt" , 0 ) ;
geluid = new Sound( ) ;
geluid. loadSound( lied, true ) //LIED ?
info. text = naam;
@marten jep terug sinds eergisteren, en gisteren (tot vanmorgen) feestje gahd *hik
vinTage - 17/07/2006 15:00
Nieuw lid
Citaat:
maar het liedje begint niet te spelen, (als ik een url invul wel.)
is je pad dan wel juist ? (in jou geval alles in dezelfde map ?)
cowb - 17/07/2006 15:04
Lid
Ja alles staat in de zelfde map... als ik dit doe,... lukt het wel
geluid.loadSound("Groove Armada - Superstylin.mp3", true)
geluid. loadSound( "Groove Armada - Superstylin.mp3" , true )
anders niet :/
vinTage - 17/07/2006 15:05
Nieuw lid
trace je pad eens. (wss moet je alle text zonder spaties zetten ( ik dacht van wel))
cowb - 17/07/2006 15:21
Lid
\Documents and Settings\User\Mijn documenten\lay-outs\free-tickets\mp3\Groove Armada - Superstylin.mp3
dit is de lokatie van men bestand... hij staat ook op het web
http://www.cowb...stylin.mp3
en als ik deze in het txt bestandje gooi, doet hij het nog niet :/
vinTage - 17/07/2006 15:26 (laatste wijziging 17/07/2006 15:29)
Nieuw lid
Zet in je eerste keyFrame eens en dan publishen, als het goed is plopt er dan een extra windowtje open met daarin de naam van je mp3 OF undefined.
Als hij undefined geeft zou je je textfile eens zo moeten proberen:
pad=Groove Armada - Superstylin.mp3&naam=Groove Armada - Superstylin&loop=1
pad= Groove Armada - Superstylin. mp3& naam= Groove Armada - Superstylin& loop= 1
edit: die trace niet in het eerste keyframe, maar als LAATSTE van alle codes.
cowb - 17/07/2006 15:29
Lid
ik krijg niks... :/
vinTage - 17/07/2006 15:30
Nieuw lid
ah, ik heb net mn vorige post geedit.
Die trace als laatste code zetten (of iig NA de loadVariables)
vinTage - 17/07/2006 16:58 (laatste wijziging 17/07/2006 16:59)
Nieuw lid
<? kleurtjes
this.createEmptyMovieClip("gegevens", 0);
loadVariables("cw_mp3.txt", gegevens);
function test() {
if (gegevens.pad == undefined) {
trace("bezig met laden.");
} else {
clearInterval(timer);
geluid = new Sound();
geluid.loadSound(gegevens.pad, true);
naam.text = gegevens.naam;//de varnaam was naam, daar heb ik nu een instancenaam van moeten maken
//trace("pad = "+gegevens.pad);
}
}
timer = setInterval(test, 100);
ftstop.onRelease = function() {
geluid.stop();
vumeter.stop();
huidigeTijd = 0;
};
ftpause.onRelease = function() {
huidigeTijd = geluid.position/1000;
geluid.stop();
vumeter.stop();
};
ftplay.onRelease = function() {
vumeter.play();
geluid.start(huidigeTijd, 1);
};
this.onEnterFrame = function() {
if (rewind == 1 && huidigeTijd>0) {
geluid.stop();
huidigeTijd = huidigeTijd-.5;
geluid.start(huidigeTijd, 0);
}
ftback.onPress = function() {
rewind = 1;
huidigeTijd = geluid.position/1000;
};
ftback.onRelease = function() {
rewind = 0;
};
if (fastforward == 1 && geluid.position<geluid.duration) {
geluid.stop();
huidigeTijd = huidigeTijd+.5;
geluid.start(huidigeTijd, 0);
}
ftforw.onPress = function() {
fastforward = 1;
huidigeTijd = geluid.position/1000;
};
ftforw.onRelease = function() {
fastforward = 0;
};
};
geluid.onSoundComplete = function() {
geluid.start(huidigeTijd, 1);
};
<? kleurtjes
this. createEmptyMovieClip( "gegevens" , 0 ) ;
loadVariables( "cw_mp3.txt" , gegevens) ;
function test( ) {
if ( gegevens. pad == undefined) {
trace( "bezig met laden." ) ;
} else {
clearInterval( timer) ;
geluid = new Sound( ) ;
geluid. loadSound( gegevens. pad, true ) ;
naam. text = gegevens. naam; //de varnaam was naam, daar heb ik nu een instancenaam van moeten maken
//trace("pad = "+gegevens.pad);
}
}
timer = setInterval( test, 100 ) ;
ftstop. onRelease = function ( ) {
geluid. stop( ) ;
vumeter. stop( ) ;
huidigeTijd = 0 ;
} ;
ftpause. onRelease = function ( ) {
huidigeTijd = geluid. position/ 1000 ;
geluid. stop( ) ;
vumeter. stop( ) ;
} ;
ftplay. onRelease = function ( ) {
vumeter. play( ) ;
geluid. start( huidigeTijd, 1 ) ;
} ;
this. onEnterFrame = function ( ) {
if ( rewind == 1 && huidigeTijd
> 0 ) { geluid. stop( ) ;
huidigeTijd = huidigeTijd- .5 ;
geluid. start( huidigeTijd, 0 ) ;
}
ftback. onPress = function ( ) {
huidigeTijd = geluid. position/ 1000 ;
} ;
ftback. onRelease = function ( ) {
} ;
if ( fastforward == 1 && geluid. position< geluid. duration) {
geluid. stop( ) ;
huidigeTijd = huidigeTijd+ .5 ;
geluid. start( huidigeTijd, 0 ) ;
}
ftforw. onPress = function ( ) {
fastforward = 1 ;
huidigeTijd = geluid. position/ 1000 ;
} ;
ftforw. onRelease = function ( ) {
fastforward = 0 ;
} ;
} ;
geluid. onSoundComplete = function ( ) {
geluid. start( huidigeTijd, 1 ) ;
} ;
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .