Nieuw lid |
|
Oh, ik had niet gezien dat er hier een reply was, vandaar deze late reply
Wat jij doet is op frame 1 een "splash screen" maken en op frame 2 je preloader.
Dat is een verkeerde insteek, want zodra frame 1(splashscreen) van je swf is geladen, dan laat hij die ook zien ,ondertussen word de swf verder ingeladen.
Dus zodra iemand op de "enter site" knop klikt is de swf al 100% ingeladen (afhankelijk van de grote natuurlijk)
Eigenlijk moet die splash al gepreload worden, want die is ook al ?kb aan plaatjes.
Ik zal de opzet van je fla rebuilden.
(word geupdate)
EDIT:
HEEL goed kijken, het is snel geladen (ik heb een plaatje ingeladen anders gaat hij gelijk naar 100%, dat moet jou splash en de rest van de swf worden natuurlijk )
Je preloader was ook behoorlijk fout, zie mn uitleg in de code
<? // alleen voor de kleurtjes
this.onEnterFrame = function() {
var amount:Number = (_root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal())*100;
procent.text = Math.round(amount)+" %";
/*mask is de instancenaam van de "mask"
je had een "graphic" als mask gebruikt, maar die kan je geen instancenaam geven en niet scripten.
ik heb er dus een movieclip van gemaakt.
Verder moet je de mask natuurlijk wel even breed maken als de totale balk
deze word dynamisch naar 0% breedte gescaled en groter gescaled adh van de geladen procenten
*/
mask._xscale = amount;
/*grWijzer laten bewegen (hetzelfde voor de text)
Je had hier amount gebruikt als _x positie, maar dat is in pixels.
Als de swf 100% geladen is zal deze dus maar 100px verschoven zijn ipv de totale breedte van de balk
*/
pos=mask._x;
breed=mask._width;
positie=breed+pos;
grWijzer._x = positie;
//text laten bewegen(lees hierboven)
procent._x = positie;
//als alles is geladen zooi
if (amount>=100) {
//actions
_root.gotoAndStop(2);
}
};
<? // alleen voor de kleurtjes this.onEnterFrame = function() { var amount:Number = (_root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal())*100; procent .text = Math .round(amount )+" %"; /*mask is de instancenaam van de "mask" je had een "graphic" als mask gebruikt, maar die kan je geen instancenaam geven en niet scripten. ik heb er dus een movieclip van gemaakt. Verder moet je de mask natuurlijk wel even breed maken als de totale balk deze word dynamisch naar 0% breedte gescaled en groter gescaled adh van de geladen procenten */ mask._xscale = amount; /*grWijzer laten bewegen (hetzelfde voor de text) Je had hier amount gebruikt als _x positie, maar dat is in pixels. Als de swf 100% geladen is zal deze dus maar 100px verschoven zijn ipv de totale breedte van de balk */ breed=mask._width; grWijzer._x = positie; //text laten bewegen(lees hierboven) procent._x = positie; //als alles is geladen zooi if (amount>=100) { //actions _root.gotoAndStop(2); } };
succes
EDIT:
embed je fonts, want anders ziet iedereen een vervangend font (tenzij ze dezelfde ook hebben natuurlijk) |