De foto's die hierbij staan zijn onnoemelijk zwaar om te laden.
bij foto's.
Ik ben zo slim geweest om van elke kleine foto een button te maken zodat de bezoekers er met hun muis over gaan om de foto's te kunnen bekijken. Ik vind het zelf super lastig om elke keer voor een foto te moeten klikken.
Nu resultaat, zwaar, zwaarder, zwaarst natuurlijk.
Tweede probleem is dat mijn form niet werkt.... het ligt aan mijn php bestand denk ik. Ik ken niets van php en mijn server ondersteunt geen php dus heb ik even de form laten verwijzen in as naar een php die op een andere server staat. Maar dat is zo'n gedoe en hij werkt nog eens niet.
Mensen die mij willen helpen? De site is gemaakt met opbrengst voor Kom op tegen kanker. Please, t'is niet voor m'n eigen doel...
Heeft er iemand een oplossing hiervoor? Desnoods moet ik dan maar op elke foto laten klikken, het zij zo. Maar ik weet dat je een venster kan laten open doen in flash die geen hele pagina in beslag neemt. Dus alleen in de ruimte ernaast. Weet alleen niet hoe...
had dat probleem ook. Met een preloader ben je al wat verder , maar ik vermoed dat je dat al hebt staan maar dat je probleem is dat je een link legt naar een image... (ja/nee?) en dat die tijdje in beslag neemt om te laden.
Dan moet je iets maken zodat die images ook gedownload worden vooraleer de flashmovie start.
[edit]
voor je 2e probleem zou ik een PHP server aanschaffen want tegen dat de request terug is duurd het een tijdje. Maar als het niet werkt je forum, stel ik voor om de code eens te posten op http://www.pastebin.be/ en link te posten hier.
<?php //alleen voor de kleurtjes
knop.onRelease = function() {
plaatje = URLnaarPlaatje;
createEmptyMovieClip("container", 1);
container._x = 100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._y = 100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._xscale = 93;//de afmetingen van je plaatje
container._yscale = 168;//de afmetingen van je plaatje
loadMovie(plaatje, "container");
};
<?php//alleen voor de kleurtjes
knop.onRelease =function(){
plaatje = URLnaarPlaatje;
createEmptyMovieClip("container",1);
container._x =100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._y =100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._xscale =93;//de afmetingen van je plaatje
container._yscale =168;//de afmetingen van je plaatje
foto1.onRollover = function() {
plaatje = "interieur-foto1.jpg";
createEmptyMovieClip("container", 1);
container._x = 100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._y = 100;//exacte positie waar het plaatje moet komen
container._xscale = 200;//de afmetingen van je plaatje
container._yscale = 140;//de afmetingen van je plaatje
loadMovie(plaatje, "container");
};
En krijg dit als antwoord
**Error** Symbol=wittekaderfotos, layer=Layer 10, frame=28:Line 1: Statement must appear within on handler
foto1.onRollover = function() {
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Is het de bedoeling dat de foto's ook in de flash komen te staan, dus het 'plaatje' of niet? Want dan blijft hij even zwaar he?
Ik denk dat dit plaatje extern staat niet?
geef die knop (klein fototje) de instancenaam foto1
word het geen tijd dat je een paar basis tuts gaat doen, ik heb je al 100en malen geholpen met allerlei flash dingetjes (ook via msn).
Maar 99 op 100 waren mega simpele dingen, nu ook...
een instancenaam geven is wel redelijk simpel hoor
Ik zeg hiermee niet dat mijn code hetgeen is wat jij bedoeld, maar het zal kort in de buurt komen.
Wat er op die carre.be gebeurd weet ik niet want dan moet ik eersat gaan zoeken naar dat stukje wat jij bedoeld, en ik heb geen zin om te zoeken
Oke, heb het begrepen.... zal zelf wel zoeken.
Ik dacht dat deze site diende om mensen te helpen ma bon, soit.
Excuse me als ik niet de hele dag daarmee bezig kan zijn en niet direct mee ben als je over instance naam praat. Weet nu ondertussen na even zoeken wel wat het is.