login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hittest??

Offline mindstorms - 29/03/2006 17:05
Avatar van mindstormsNieuw lid Hallo,

Ik heb een rare hittest. Onderstaande code heb ik toegevoegd aan de mc "schijf".
  1. //de test
  2. onClipEvent (enterFrame) {
  3. //als 10 keer is geraakt...
  4. if (hitpunten>=10) {
  5. _root.gotoAndStop(445);
  6. }
  7. //hittest
  8. if (_root.water, hitTest(_root.schijf)) {
  9. water.gotoAndStop(25);
  10. hitpunten += 1
  11. trace(hitpunten);
  12. }
  13. }

hij blijft eeuwig door tellen als ik hem maar 1 keer raak. En hij schiet aan het begin meteen al...

De fla:
http://www.rynkrank.nl/pa_sound%20(flash%208).fla

M.v.g,
Thomas

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 29/03/2006 18:02
Avatar van Stijn PHP expert zet es bovenaan je code dit:
  1. hitpunten = 0;

daarna zet je een puntkomma (;) na: hitpunten +=1

nu zou ie moeten werken anders zit er een fout in je if condition...

groeten, stijn
Offline mindstorms - 29/03/2006 19:13
Avatar van mindstorms Nieuw lid hij doet nog steeds hetzelfde... En een error:
Citaat:
**Error** Scene=Scene 1, layer=The game, frame=444:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
hitpunten = 0;

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Offline vinTage - 29/03/2006 19:15 (laatste wijziging 29/03/2006 19:17)
Avatar van vinTage Nieuw lid traced hij wel een hitTest ?
zonee, dan.... zoals ik al aangaf


@hierboven....die hitTest = 0 moet je in de onLoad van die mc zetten, OF in de tijdlijn op je startframe...
Offline mindstorms - 29/03/2006 19:48 (laatste wijziging 29/03/2006 19:55)
Avatar van mindstorms Nieuw lid ja, maar dat is het 'em juist, als ik 1 keer schiet (hij begind het spel al met schieten, wat ik ook niet snap) telt 'ie meteen van 1 tot 10.

@hierboven dat is zo

nieuwe fla online, zelfde link (zie boven)
Offline vinTage - 29/03/2006 19:52
Avatar van vinTage Nieuw lid Het lijkt me VEEEL verstandiger dat je eerst het verschil een leert tussen code voor mc's en code voor tijdlijnen...en daarnaast hoor je ook te weten wat een onEnterFrame of een onClipEvent (iets) inhoud.
Als je die begrijpt kan je mischien eens bedenken hoe een game te maken ipv elke error in een topic te gooien en vragen hoe of wat..
Offline mindstorms - 29/03/2006 19:58
Avatar van mindstorms Nieuw lid Ok, Ok, maar dit moet af voor zaterdag...:'(
En oorspronkelijk wist ik alle (bijna) codes die ik nodig had. Maar nu er fouten inzitten die ik niet verwacht had, lukt het niet meer:(
Offline vinTage - 29/03/2006 20:00 (laatste wijziging 29/03/2006 20:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid imo wist je niet veel codes hoor, je hebt al 3 topics open over dat spelletje, en er werkt nog niet veel, behalve dat tankje wat rijd (wat nogal simpel is als je dat copierd uit de tutorials) verder heb je imo nog niets zelf gedaan..

maar goed, maak een GESTRIPTE versie van die fla (deze is nog steeds 10 mb (dus ik wil em niet)) en dan zal ik eens meekijken...(lees : kijken) en dan zal ik je proberen op weg te helpen.
Offline Stijn - 29/03/2006 20:03
Avatar van Stijn PHP expert je hebt nog 2 dagen en een nacht Denk eens logisch na , wordt één met je flash en creeer het moest het een vrouw zijn moet je niet véél nadenken hé (of man...)
Offline mindstorms - 29/03/2006 20:24 (laatste wijziging 29/03/2006 20:25)
Avatar van mindstorms Nieuw lid http://mindstor...public.fla - 57KB:cool:
link knippen en plakken, de host heet een externe-link beveiliging
Offline vinTage - 29/03/2006 20:39 (laatste wijziging 29/03/2006 21:18)
Avatar van vinTage Nieuw lid geef aan de mc water (dat ding onder je tank) de volgende AS
  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2. if (hitpunten>=10) {
  3. _root.gotoAndStop(445);
  4. }
  5. //hittest
  6. if (this.hitTest(_root.schijf)) {
  7. this.gotoAndStop(25);
  8. hitpunten += 1;
  9. trace(hitpunten);
  10. }
  11. }


of draai die code om, maar dan voor "schijf"
Offline mindstorms - 30/03/2006 16:45
Avatar van mindstorms Nieuw lid Hij doet 'et! 
Dankje!!!:!:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.234s