login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hittest

Offline mindstorms - 28/03/2006 17:09
Avatar van mindstormsNieuw lid Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn hittest. Ik geef onderstaande code aan de movieclip "schijf" zoals staat in deze tutorial
http://www.site...amp;id=366
  1. //variabel
  2. hitpunten = 0;
  3. //de test
  4. onClipEvent (enterFrame) {
  5. if (_root.water.hitTest(_root.schijf)) {
  6. hitpunten += 1
  7. } else {
  8. }
  9. }

nu krijg ik deze error:
Citaat:
**Error** Scene=Scene 1, layer=The game, frame=444:Line 5: Unexpected '}' encountered
}

**Error** Scene=Scene 1, layer=The game, frame=444:Line 2: Statement must appear within on/onClipEvent handler
hitpunten = 0;

Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2

hoe kan ik dit oplossen en zitten er mogelijk nog meer fouten in??

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/03/2006 17:21 (laatste wijziging 28/03/2006 17:34)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je hebt gewoon een } teveel zoals de error al zegt

  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2. if (_root.water.hitTest(_root.schijf)) {
  3. hitpunten += 1
  4. }
  5. }


en die code moet je aan een mc toekennen, en niet aan een frame....zoals de error al zegt

edit: ik had niet goed gekeken, sry, maar die "hitpunten = 0" moet je wel aan een frame zetten, de rest niet.
Je kan die hitpunten = 0; niet in die onEnter zetten, want dan is hij telkens weer 0, daarom moet je die in je start frame zetten.
Offline mindstorms - 28/03/2006 18:15
Avatar van mindstorms Nieuw lid inmiddels geen error meer, maar doet het nog steeds niet. dit staat ook nog in het frame:
  1. //als 10 keer is geraakt...
  2. if (hitpunten>=10) {
  3. gotoAndStop(445);
  4. }
Offline vinTage - 28/03/2006 18:17 (laatste wijziging 28/03/2006 18:24)
Avatar van vinTage Nieuw lid jah...heb je wel hitTest dan ??

ik betwijfel dat nogal en staat die check in een onEnterFrame ?

gebruik eens dit:
  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2. if (_root.water.hitTest(_root.schijf)) {
  3. hitpunten += 1
  4. trace(hitpunten); //als het GOED is, dan zie je voor elke HIT een popupje komen met daarin je hitpunten aantal
  5. }
  6. }


dus om het compleet te maken doe je:
  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2. //als 10 keer is geraakt...
  3. if (_root.hitpunten>=10) {
  4. _root.gotoAndStop(445);
  5. }
  6.  
  7. if (_root.water.hitTest(_root.schijf)) {
  8. hitpunten += 1
  9. trace(hitpunten); //als het GOED is, dan zie je voor elke HIT een popupje komen met daarin je hitpunten aantal
  10. }
  11. }


sidenote: gebruik ipv frameNummers, frameNamen..want in die fla die ik van je zag had je nog geen preloader...als je die ervoor gaat zetten dan moet je in de hele FLA alle framenummers gaan veranderen...als je frame namen geeft dan kan je schuiven wat je wilt met de frames.


Offline mindstorms - 28/03/2006 18:33 (laatste wijziging 28/03/2006 18:36)
Avatar van mindstorms Nieuw lid nope...:'( hij doet helemaal niks...
RE: sidenote ook al eens van iemand anders gehoord, maar weet niet hoe het moet. en zo kan het ook:cool:
Offline vinTage - 28/03/2006 18:55
Avatar van vinTage Nieuw lid hij traced niks ?...dan werkt je hitTest dus niet.

sidenote: klik op het frame in de timeline(in jou geval op frame 455) en geef dan een frame naam in de properties inspector, je krijgt dan zon klein vlaggetje in het frame.
Geef dan in de AS de NAAM waarna hij moet jumpen ipv het nummer, want zodra je dus een frame erbij zet klopt je hele movie niet meer, met namen heb je dat probleem niet.

voorbeeldje
Offline mindstorms - 28/03/2006 19:12 (laatste wijziging 29/03/2006 15:11)
Avatar van mindstorms Nieuw lid GELUKT!!!:!: ^^ :) :lamp:
Alleen als ik hem nu 1 keer raak, blijft 'ie doortracen. En hij schiet zodra je het spel opend al 1 keer...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s