aap = Math.round(11.2);//rond af naar beneden
trace (aap);//geeft 11
noot = Math.ceil(11.2);//rond af naar boven
trace (noot);//geeft 12
mies = aap + noot;
trace (mies);//geeft 23
er klopt nog niet echt veel van je game, maar eerst een tipje.
Als je dan je fla ter download stelt, dan kan je beter alle onnodige spul eruit halen (audio en 5 minuten intro bv) dan maakt je fla ipv >10mb ongeveer <0,5 mb..
Dat duplicate movie heeft geen zin, want het enige wat je doet is een mc laten spelen (water)
Verder staat die duplicateMovie code IN een onEnterFrame...dus hij blijft dupliceren van 0 tm 10...
okay, tot zover..
Dan om het geheel wel werkende te krijgen moet je ipv
Als je daarin gelijk een tellertje en een controle maakt die controleerd op de hoogte van dat tellertje, dan ben je gelijk af van je dupliceer probleem en het aantal keer schieten probleem...dus de AS voor je tankje word zoiets :
ga mijn best doen maar heb nu 1 vraag (ga alles zo uittesten)
waarom is druppeldraaien onnodig? als je je turret draait is het de bedoeling dat het water dezelfde kant op schiet als de turret gericht is. en tank leeg is ook niet nutteloos, je rijd op "waterstof" en daar schiet je ook mee, het moet zoiets worden van: (geteld in seconden)
altijd -1 (je hebt je motor aan)
bewegen -2
schieten -10
je hebt 2500 te gebruiken.
ik zou dit zo doen:
//weet de goeie AS niet maar;
tankinhoud 1X per seconde -1
onClipEvent (load) {
_root.aantalDruppels = 0;
}
on (keyPress "<Space>") {
if (_root.aantalDruppels>=250) { //weet je zeker dat je daar niet overheen komt ;)
tankinhoud-10 //weet niet wat de goeie AS is zo...
} else {
_root.aantalDruppels++;
water.play();
}
}
onClipEvent (enterFrame) {
//rijden
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
_x -= 3;
tankinhoud-2
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
_x += 3;
}
tankinhoud-2
//turret draaien
if (Key.isDown(Key.UP)) {
turret._rotation -= 3;
}
tankinhoud-2
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
turret._rotation += 3;
}
tankinhoud-2
//water roteer zooi nutteloos dus weg..
}
//tank in toom houden
onClipEvent (enterFrame) {
if (_x<0) {
_x = 0;
} else if (_x>550) {
_x = 550;
}
}
//weet de goeie AS niet maar;
tankinhoud 1X per seconde -1
onClipEvent (load){
_root.aantalDruppels =0;
}
on (keyPress "<Space>"){
if(_root.aantalDruppels>=250){//weet je zeker dat je daar niet overheen komt ;)
ah op die manier (met dat waterzooi punten gedoe) dat had je nergens geschreven, dus ik ging ervanuit dat je dat water alleen voor te schieten gebruikte.
Dat water rotate ding, mjah okay, als je het op jouw manier doet, moet het wel zo.....MAAR ik vind het wel een gekke manier, want als je schiet en je beweegt dan met je turret, dan beweegt het water wat al vliegt mee in dezelfde richting als je draait....dat is in het echt onmogelijk
(in flash niet.. water met effect )
wel in de load aangeven hoeveel de tankinhoud is, anders valt er niks af te trekken.
en over je bugje...dat is een veel groter probleem dan je denkt..je zal daarmee in de problemen komen bij je hitTest.
Je zal via AS die druppel moeten laten vliegen..dat op zich is niet zo heel moeilijk, maar de juiste "angle" verkrijgen is al moeilijker....Math.zooi....ben ik ook nogal slecht in
dacht al dat het -= was, maar ff zeker weten.
enne wat bedoel je met de "load"?
PS met de hittest ben ik bezig... (ongeveer...):(
goeie tut, die van jou over hittests, jammer dat dat niet opgaat voor mijn game, hij doet het niet...:'(
en hij moet ZATERDAG af zijn!, betwijfel of ik hem afkrijg:|