Weer eens een vraagje; hoe zet je een spel op pauze? Dus alle acties ff op stop zetten, variabelen bewaren, en met een druk op een knop weer verder gaan.
<?php //voor de kleurtjes
_root.pauzeKnop.onRelease = function() {
_root.onEnterFrame = null;//alle onEnterframe zooi stopt nu
};
_root.startKnop.onRelease = function() {
_root.onEnterFrame = acties; //acties is dus een functie...zie hieronder
};
//de acties dus...
//het is maar een simpel voorbeeldje, maar het gaat om het idee
i = 0;
acties = function () {
i++;
tekstvak.text = i;
};
//en aangeven dat er acties moet worden uitgevoerd bij de aanvang
//delete onderstaande regel als je geen acties wilt uitvoeren bij aanvang
this.onEnterFrame = acties;
<?php//voor de kleurtjes
_root.pauzeKnop.onRelease =function(){
_root.onEnterFrame =null;//alle onEnterframe zooi stopt nu
};
_root.startKnop.onRelease =function(){
_root.onEnterFrame = acties;//acties is dus een functie...zie hieronder
};
//de acties dus...
//het is maar een simpel voorbeeldje, maar het gaat om het idee
i =0;
acties =function(){
i++;
tekstvak.text = i;
};
//en aangeven dat er acties moet worden uitgevoerd bij de aanvang
//delete onderstaande regel als je geen acties wilt uitvoeren bij aanvang
this.onEnterFrame = acties;
en de [url=http://vintage.sitemasters.be/stuff/enterframepauze/enterFrame pauzeren.fla] fla [/url]
tof, ga straks ff proberen.
wat ik wil pauzeren? Een uitbreiding van http://www.site...&id=56
die ook kan schieten, incl. tijden zoals jou voorbeeld, punten en doelwitten.
kortom: de tijd; "ambu_tijd", "politie_tijd", en "tijd"