ik ben nu een tijdje bezig met mijn nieuwe portfolio-site, maar ik heb een klein probleempje; mijn ftp heeft een limiet van 3 MB, en ik wil graag een mp3-speler op mijn site. Ik gebruik deze tutorial: http://www.site...amp;id=393 (ja ik ben nog beginnertje in flash ;) ) Maar in die tutorial wordt een mp3 extern erbij gehaald, maar ik wil graag dat de mp3 IN de site wordt geladen. Ik heb al geprobeerd door op het frame te klikken (dan krijg je onderan Properties) en dan een mp3 selecteren. Dat werkt perfect, alleen dan werkt de volume-knop niet meer. Of moet ik misschien aan dit stuk actionscript iets veranderen?
Ik heb nu een mp3'tje ingeladen in flash: op mn frame klikken, onderaan bij properties mijn mp3 selecteren die ik eerder al heb geimporteerd naar de library.
Nu heb ik deze tut: (http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=8& id=393) opgevolgd, ik wil nl. een volume knop.
Maaar, die tutorial werkt met een methode (mp3 extern gebruiken, je moet je mp3 dus ook uploaden) die ik liever niet wil gebruiken (wat ik wil is dat de mp3 IN mijn flash bestand wordt gestopt, zodat ik alleen mijn .swf hoef te uploaden)
Dat uploaden van een mp3 IN flash is nog een *dommer* idee, want dan zit de swf er ook nog bij, dus is het bestand groter...
Maar om toch op je vraag te antwoorden, je kan je mp3 gewoon in flash importeren naar de library, en dan export for AS aanvinken (in 1st frame).
En dan in de timeline de volgende as te gebruiken
geluid = new Sound(){
geluid.attachSound("naam van mp3 in de library")
Dan kan je de sound weer verder controllen via de functies in mn tut.
edit, ik weet uit mn kop niet of de flash player gaat emmeren over sandbox violation gedoe, maar anders kan je gewoon mn tut helemaal gebruiken en het sound van een ander adres afhalen (je isp bandruimte oid), dan zit je wss ook niet te donderen met die ftp.
Bedankt, maar ik heb al een andere oplossing gevonden
En om op die rare ideeen die bij jullie omhoog komen terug te komen; met 3 MB limiet bedoelde ik dat ik geen bestanden groter dan 3MB kan uploaden. Ook omdat ik bij een gratis bedrijf een accountje heb wordt mp3 niet geaccepteerd, daarom wilde ik mijn mp3 IN de .swf hebben.
Kun je die mp3tjes dan niet gewoon als losse .swf bestandjes opslaan (dus van MP3 naar SWF converteren op de een of andere manier) en die laten openen in Flash? Zo word dat wel vaker gedaan.