login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Flash Game

Offline mindstorms - 11/03/2006 14:25 (laatste wijziging 11/03/2006 14:30)
Avatar van mindstormsNieuw lid Ik ben een Flash game aan het maken, dus mijn problemen post ik in dit topic.
nu alvast probleem 1:
hoe kun je dit uitvoeren in AS;
  1. ALS; [dit gebeurd]
  2. DAN [laat zien] movieclip1 (of desnoods layer1)
  3. ANDERS [niet laten zien]

Alvast bedankt!
M.v.g
Thomas

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/03/2006 15:04 (laatste wijziging 11/03/2006 15:14)
Avatar van Stijn PHP expert edit: had het dus mis xD
  1. a = 3;
  2. if(a == 5)
  3. {
  4. bal._alpha = 90;
  5. } else {
  6. bal._alpha = 0;
  7. }

ik heb dus een movieclip met instanceName (bal) . daarna kijk ik of a gelijk is aan 5. en daarna bepaal ik de waarde van de _alpha. dus de zichtbaarheid. je kan gaan van 0-100 alpha.
Offline mindstorms - 11/03/2006 15:40 (laatste wijziging 11/03/2006 15:53)
Avatar van mindstorms Nieuw lid ga het proberen, was er nog niet aan toe, maar alvast gevraagt.
iig bedankt!

Probleem2;
hoe kan ik een waterdruppel laten voruitbewegen als je op space drukt, an als hij tegen het bord vliegt, hij "knapt" en er 10 punten bijkomen? je moet bijv. 25 keer kunnen schieten, dus er moeten 25waterdruppels zijn. Ik heb al wat geprutst met AS van andere games, maar het lukt niet echt...:(

moet ik misschien de FLA online zetten?
Offline Voldemort - 11/03/2006 16:59 (laatste wijziging 11/03/2006 16:59)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Bouw je script logisch op, dus, op enter drukken

  1. on(keyPress "<Enter>")
  2. {
  3. //Ga vooruit
  4. }


Dan de dmv een if/else-constructie checken of je druppen op het aantal pixels zijn waar het bord staat. Doe dan de punten + 10.

Als je niet weet hoe dat moet, leer dan AS.
Offline Stijn - 11/03/2006 18:34
Avatar van Stijn PHP expert Heb een voorbeeldje gemaakt. Het is wel slecht (vind ik persoonlijk ) het werkt niet in één actionscript want die werkte niet maar misschien ben je d'er wat mee
download fla
voorbeeld

groeten
stijn
Offline mindstorms - 12/03/2006 18:45 (laatste wijziging 12/03/2006 18:51)
Avatar van mindstorms Nieuw lid Bedankt!
Probleem3;
deze code werkt niet, doe ik iets fout??
  1. for (i=0; i>10; i++) {
  2. pijl1.duplicateMovieClip("pijl"+i, i);
  3. }

Ik wil er 10 hebben...
Offline Simon - 12/03/2006 19:16
Avatar van Simon PHP expert i>10 moet i<10 worden denk ik
Offline mindstorms - 12/03/2006 19:21
Avatar van mindstorms Nieuw lid hij schiet gewoon door bij 11...
Offline vinTage - 12/03/2006 21:16 (laatste wijziging 12/03/2006 21:16)
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. onEnterFrame = function () {
  2. for (i=0; i<10; i++) {
  3. trace(i);
  4. }
  5. };

Als ik dat doe dan traced hij van 0 tm 9 ...dus dat is goed.
Offline mindstorms - 13/03/2006 17:50
Avatar van mindstorms Nieuw lid een error:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
onEnterFrame = function () {

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

dus doe ik onClipEvent() erbij, dan krijg ik dit:
onEnterFrame = function () {
for (i=0; i<10; i++) {
trace(i);
}
};
Offline vinTage - 13/03/2006 21:32
Avatar van vinTage Nieuw lid /me snapt niks van je verhaal..

Als je Statement must appear within on/onClipEvent handler krijgt betekend dat, dat je de AS aan een frame hebt gegeven terwijl je die as juist aan een mc moet geven, bijvoorbeeld :on(release) kan je niet zo gebruiken in een frame, dat in nl AS voor een mc.

Offline mindstorms - 14/03/2006 16:46
Avatar van mindstorms Nieuw lid sorry, foutje gemaakt met knippen en plakken, maar iig, ik geef de code aan een mc
Offline vinTage - 14/03/2006 19:02 (laatste wijziging 14/03/2006 19:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
dus doe ik onClipEvent() erbij, dan krijg ik dit:
onEnterFrame = function () {
for (i=0; i<10; i++) {
trace(i);
}
}


en waar zet je die dan bij ? want als je dat gewoon zomaar ergens tussen frot dan is het logisch dat je een error krijgt...

goed voorbeeld :
  1. onClipEvent(enterFrame){
  2. for (i=0; i<10; i++) {
  3. trace(i);
  4. }
  5. }

Dan blijft hij van 0 tm 9 trace, als je wilt dat hij moet stoppen met tracen dan moet je die onenterframe deleten.
Offline mindstorms - 14/03/2006 19:07
Avatar van mindstorms Nieuw lid
Citaat:
als je wilt dat hij moet stoppen met tracen dan moet je die onenterframe deleten.


dat snap ik niet helemaal...
Offline vinTage - 14/03/2006 19:25
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. onClipEvent (load) {
  2. ditMoetWordenGeDelete = function () {
  3. for (i=0; i<10; i++) {
  4. trace(i);
  5. if (i>=9) {
  6. delete ditMoetWordenGeDelete;
  7. }
  8. }
  9. };
  10. }
  11. onClipEvent (enterFrame) {
  12. ditMoetWordenGeDelete();
  13. }
Offline mindstorms - 15/03/2006 12:38
Avatar van mindstorms Nieuw lid en je moet ditMoetWordenGeDelete vervangen door de naam van de movieclip neem ik aan? Waar moet dit trouwens geplaats worden, moviclip of frame?
Offline marten - 15/03/2006 12:40
Avatar van marten Beheerder plaatsen in de movieclip ;) tis een load ;)
Offline mindstorms - 15/03/2006 17:16 (laatste wijziging 15/03/2006 17:16)
Avatar van mindstorms Nieuw lid hij shiet wéér door bij 11...
Offline vinTage - 15/03/2006 19:17
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
en je moet ditMoetWordenGeDelete vervangen door de naam van de movieclip neem ik aan?


Nee....lees de AS dan zie je dat het een functie is, die functie word dan gedelete.(en dus niet de mc)

Als je die code aan een mc geeft dan zal je bij het publishen 0 tm 9 zien, dit heeft dus niks met jouw pijlen te maken, ik probeer je alleen adh van een werkende functie te laten zien hoe je bij een mc de onEnter kan deleten.

Ik heb niet de indruk dat je zelf al veel gedaan hebt om het te begrijpen (of trek ik voorbarige conclusies ?)
Citaat:
Waar moet dit trouwens geplaats worden, moviclip of frame?

Nee...geen voorbarige conclusie dus, het was minder werk om die code te pasten in één van de 2 opties dan die vraag te typen..

Citaat:
hij schiet wéér door bij 11...

Wat heb je dan gedaan ?
Offline mindstorms - 15/03/2006 20:39 (laatste wijziging 15/03/2006 20:39)
Avatar van mindstorms Nieuw lid hij geeft nu idd de output 0 t/m 9

Citaat:
Als je die code aan een mc geeft dan zal je bij het publishen 0 tm 9 zien, dit heeft dus niks met jouw pijlen te maken, ik probeer je alleen adh van een werkende functie te laten zien hoe je bij een mc de onEnter kan deleten.

ja, dat is goed, maar, ik heb liever een werkende code, snap je? Daar kan ik wat mee. Nu ook wel, maar heb nu nog steeds niet een werkende delete functie. en mijn game moet 1 April uiterlijk klaar zijn dus...:cool:
Offline Rens - 15/03/2006 20:41
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je kunt wel liever een werkende code hebben, maar wat heb je aan code als je er geen ruk van snapt?
Juist, helemaal geen zak.
Offline vinTage - 15/03/2006 20:41
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan zou ik maar wat beter lezen, want ik heb je al een delete functie gegeven, en bij deze stop ik ook mn hulp aan dit topic want je laat alles door een ander maken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s