ik heb dus een movieclip met instanceName (bal) . daarna kijk ik of a gelijk is aan 5. en daarna bepaal ik de waarde van de _alpha. dus de zichtbaarheid. je kan gaan van 0-100 alpha.
ga het proberen, was er nog niet aan toe, maar alvast gevraagt.
iig bedankt!
Probleem2;
hoe kan ik een waterdruppel laten voruitbewegen als je op space drukt, an als hij tegen het bord vliegt, hij "knapt" en er 10 punten bijkomen? je moet bijv. 25 keer kunnen schieten, dus er moeten 25waterdruppels zijn. Ik heb al wat geprutst met AS van andere games, maar het lukt niet echt...:(
Als je Statement must appear within on/onClipEvent handler krijgt betekend dat, dat je de AS aan een frame hebt gegeven terwijl je die as juist aan een mc moet geven, bijvoorbeeld :on(release) kan je niet zo gebruiken in een frame, dat in nl AS voor een mc.
en je moet ditMoetWordenGeDelete vervangen door de naam van de movieclip neem ik aan?
Nee....lees de AS dan zie je dat het een functie is, die functie word dan gedelete.(en dus niet de mc)
Als je die code aan een mc geeft dan zal je bij het publishen 0 tm 9 zien, dit heeft dus niks met jouw pijlen te maken, ik probeer je alleen adh van een werkende functie te laten zien hoe je bij een mc de onEnter kan deleten.
Ik heb niet de indruk dat je zelf al veel gedaan hebt om het te begrijpen (of trek ik voorbarige conclusies ?)
Citaat:
Waar moet dit trouwens geplaats worden, moviclip of frame?
Als je die code aan een mc geeft dan zal je bij het publishen 0 tm 9 zien, dit heeft dus niks met jouw pijlen te maken, ik probeer je alleen adh van een werkende functie te laten zien hoe je bij een mc de onEnter kan deleten.
ja, dat is goed, maar, ik heb liever een werkende code, snap je? Daar kan ik wat mee. Nu ook wel, maar heb nu nog steeds niet een werkende delete functie. en mijn game moet 1 April uiterlijk klaar zijn dus...:cool:
Dan zou ik maar wat beter lezen, want ik heb je al een delete functie gegeven, en bij deze stop ik ook mn hulp aan dit topic want je laat alles door een ander maken