login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Session_id meesturen in flash link

Offline JLT - 02/03/2006 15:27
Avatar van JLTPHP interesse Ik ben helemaal niet bekend met Flash daarom hoop ik dat iemand mij even een zetje kan geven in de juiste richting. Ik heb een site gemaakt in PHP. Deze site houd constant de sessio_id bij. Dit doe ik d.m.v. strip_tags(session_id()) zodat deze beschermt is.

Maar nu heb ik een onderdeel van de site in flash. Hierin staan links naar een volgende pagina. De links moeten OOK de sessie_id meesturen net zoals ik in PHP bij elke link doe met bovenstaande functie. Kan dit en zo ja hoe doe ik dit.

Ps. de pagina is niet in z'n geheel in flash het is slechts een onderdeel.

Groeten,
Jelte

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 02/03/2006 15:58
Avatar van Gerard Ouwe rakker het sessionid wordt vaak opgeslagen in een cookie, tenzij dit anders ingesteld is. Dit kan zien door naar de url te kijken, als daar PHPSESSID=kkajsdflkajdsljaksjflsdf instaat, dan wordt er geen gebruik gemaakt van cookies om het sessieid mee te nemen.
Offline JLT - 02/03/2006 16:49
Avatar van JLT PHP interesse Ik maak geen gebruik van cookies. Omdat er dan altijd weer mensen zijn die geen cookies (willen) ondersteunen?? Andere oplossing?
Offline vinTage - 04/03/2006 15:37 (laatste wijziging 04/03/2006 15:43)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan allerlei variabelen inlezen in flash via FlashVars.
Dit ism met php maakt het dus mogelijk om je session id in flash in te laden.

Ik heb hier een voorbeeldje gemaakt, ga naar het adres en verander de "sid" in de url, na een klik op de flash button zie je dat je naar een pagina kan gaan met je session id erbij/erachter, weet ik veel wat je wilt.
Voor mn voorbeeldje heb ik 12345 als "sid" gebruikt.
voorbeeldje met 12345 als sid .

Als je de sid veranderd, moet je wel even de pagina refreshen natuurlijk.

Het gebruiken van flashVars is super simpel, hetgeen wat je "basicly" doet, is een param name in de html/php zetten, hieronder zie je wat ik deed in mn php file:

1. <object type="application/x-shockwave-flash"
  2. data="sid.swf"
  3. width="350"
  4. height="80">
  5. <param name="movie" value="sid.swf" />
  6. <param name=FlashVars VALUE="&sid=<?=$_GET['sid']?>">
  7. </object>

Dit is ALLE code in mn php bestand.

Ik heb wel gelezen dat als het compatible moet zijn met alle browsers, dat je dan zowel de FlashVars in de object tags moet gebruiken maar óók in de embed tags.
( info )
Ik heb mn voorbeeldje alleen in FF en IE 7 getest.

Een handige tuto voor het "inlezen" met flash vind je hier , die heb je dus nodig om de vars naar flash over te zetten.

Hier nog even de enige code die ik heb gebruikt in flash (mocht je het niet kunnen openen)
  1. knop.onRelease = function() {
  2. msg.text = "je zou nu naar website.com?MetSessionId '"+sid+"' gaan";
  3. };
  4. //de sid haal ik op via de flashvars

en dan hier nog de download mochten er geintreseerde zijn die zoiets ook willen maar er niks van snappen 

have fun.

edit: de sid HOEFT dus niet in de url he, ik heb dat maar gewoon gedaan zodat je zelf wat kan prutsen voor het geval je me niet gelooft oid 
Het moet WEL in de html/php code dus.

Offline JLT - 05/03/2006 22:26
Avatar van JLT PHP interesse Zier er erg goed uit allemaal! Ik had al ergens een tut gevonden maar deze was erg vaag. En dit ziet er een stuk beter uit! Ga morgen meteen ff aan de gang!

Thanx
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s