login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fla

Offline mindstorms - 11/02/2006 11:03 (laatste wijziging 11/02/2006 12:58)
Avatar van mindstormsNieuw lid Nog iets, deze http://www.site...&id=56 tutorial lukt niet echt, is de fla te downloaden en zo aan te passen dat je met space kunt schieten??

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline infinity - 11/02/2006 11:36
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
Dan moet je dat eerst zelf er nog wel bij inbouwen, maar het kan wel. Ik zou hem eerst maar es proberen te laten rijden.
Offline mindstorms - 11/02/2006 12:36
Avatar van mindstorms Nieuw lid Ik ben er bijna, maar hij rijd nog het scherm uit, er staat in de tutorial dit:
Citaat:
Dit controleert of de x positie van de tank niet kleiner is dan 0 en niet groter is dan 550 (De afmetingen van onze movieclip)
Zorg wel dat dit stukje code in de onEnterFrame loop staat.

wat wordt daar mee bedoelt??
Offline vinTage - 11/02/2006 13:01
Avatar van vinTage Nieuw lid
  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2.  
  3. if (_x<0) {
  4. _x = 0;
  5. } else if (_x>550) {
  6. _x = 550;
  7. }
  8.  
  9. }

geef die as aan het tankje.
Offline mindstorms - 11/02/2006 13:44 (laatste wijziging 12/02/2006 14:34)
Avatar van mindstorms Nieuw lid Het werkt nu, hij schiet ook, maar hoe zorg ik dat de "pijl" een beetje vliegt, en dus niet "boem, bats" andere kant van het veld is? ook heeft hij 1 pijl, hoe maak ik er tien van en laat zien hoeveel "pijlen" hij nog heeft??

Hulp a.u.b:!:
Offline vinTage - 12/02/2006 14:47
Avatar van vinTage Nieuw lid maak van die "pijl" een motion tween die "vliegt".

en om er tien van te maken doe je zoiets als
  1. for (i=0; i>10; i++) {
  2. attachMovie("pijl", "pijl"+i, this.getNextHighestDepth());
  3. }

(pijl exporteren voor action script)

om het aantal pijlen te laten zien maak je een dynamish textvak met de VAR naam "pijlen" en zet er 10 in.

Bij je schietknop doe je een extra action zetten..nl " pijlen --; "

zoiets zal het gaan worden, er zitten nog geen checks in die zorgen dat je niet onder de 0 pijlen kan gaan, maar je mag zelf ook iets doen 
Offline Voldemort - 12/02/2006 14:47 (laatste wijziging 12/02/2006 14:48)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Pijlen counten, bij afvuren -1.

Een MC maken waarin je een pijl in die bepaalde richting zet en dan laten vliegen.

Hoe het precies in AS staat weet ik niet.

Edit: vinTage was me voor.
Offline mindstorms - 12/02/2006 15:16
Avatar van mindstorms Nieuw lid motion tween gemaakt, maar voordat ik op te schietknop druk, vliegt 'ie al... en die code voor tien pijlen, he ik gegeven aan de tank, maar dan geeft 'ie een error... Het tekstvak nog niet geprobeerd...
Offline vinTage - 12/02/2006 15:18 (laatste wijziging 12/02/2006 15:18)
Avatar van vinTage Nieuw lid om te zeggen dat hij niet moet vliegen zet je in die tween op de eerste keyframe een stop();

En als je op de shietknop klikt geef je een as mee...pijl.play();
je moet dan die "motion tween ding" wel de instancenaam "pijl" geven.

welke error ?
Offline mindstorms - 12/02/2006 15:48 (laatste wijziging 12/02/2006 16:00)
Avatar van mindstorms Nieuw lid Op de een of andere manier geeft 'ie geen error meer, maar schiet oneindig... het tekstvak blijft op 10 staan...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s