login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Flash beginner

Offline Fyza - 07/02/2006 09:39
Avatar van FyzaNieuw lid Hallo, ik ben net begonnen met Flash en heb al een aantal kleine dingetjes gemaakt.. Nou wil ik iets heel erg simpels doen, maar werkt het helaas niet.. Ik zal het uitleggen!

Ik zet een standaard button in mijn scherm, ik creeer een motion tween en zet daarna op 50 een keyframe (dan komt er dus een paarse balk met een pijl erin) In die keyframe verplaats ik dus mijn button, om hem om deze manier te laten bewegen..

Heel simpel dus!! Verder heb ik niets gedaan en wanneer ik op ctrl+enter druk zie ik helemaal niets!!

Wie weet een oplossing?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/02/2006 10:28
Avatar van vinTage Nieuw lid sleep die button (die beweegt) op je werkblad.
Waarschijnlijk zit je nog naar het editscherm van die motiontween te kijken.
*

Dus net onder de tijdlijn zie je een woordje "scene" klik daarop, dan kom je op je maintimeline, open je library (ctrl+l) en sleep die motiontween op je scene, en test nog maar eens
Offline Fyza - 07/02/2006 11:02
Avatar van Fyza Nieuw lid Ik kan niet op die "Scene 1" klikken (die net boven je timeline zit)
Al het andere werkt wel.. bijvoorbeeld met plaatjes enzo, maar het werkt niet met zo'n button..

Kent iemand trouwens nog een of andere makkelijke NL guide voor een beginnende flasher..
Offline Stijn - 07/02/2006 12:24
Avatar van Stijn PHP expert guide: http://www.flashfocus.nl

Staat je button op frame 1 en dan CTRL + F8 en maak er een button object van en maak dan een nieuwe keyframe aan op frame 50 etc etc...
Offline vinTage - 07/02/2006 14:01 (laatste wijziging 07/02/2006 14:14)
Avatar van vinTage Nieuw lid deel 1
deel 2
Daarmee moet het zeker lukken.

en anders heb je hier een voorbeeldje.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.371s