login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

preloader voor externe .swf

Offline Stijn - 26/01/2006 18:30 (laatste wijziging 26/01/2006 18:31)
Avatar van StijnPHP expert hallo

Ik heb een "main"-movie en die laad de externe SWF in wanneer men op de knop drukt. Ik heb een preloader die de "main"-movie laad. Ik heb die preloader gezet op alle andere movies.

Het probleem is: hij laad wel maar je ziet die balk niet alleen als hij aan 100% is zie je plots die balk in een flits. Vind ik behoorlijk irritant want zo verlies je veel bezoekers..

edit
Misschien nog vermelden dat de pagina's allemaal externe text ophaald en bij de pagina/movie 'Afbeelding' laad hij alle afbeeldingen van een map '/afbeeldingen/'

groeten & dank
stijn

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 26/01/2006 18:35
Avatar van BigBug PHP expert het lijkt er dan op alsof ie bij de preloader meerdere KeyFrames afspeelt.. ken je de functie
  1. stop();
?? :d
Offline Stijn - 26/01/2006 19:08
Avatar van Stijn PHP expert :s Wat? Al eens een tut gelezen van preloaders? Ik gebruik 2 frames en dan wanneer hij volledig geladen is gaat hij nar frame 3. Hier de code:

'main.fla':
  1. <? //kleur
  2. //FRAME 1:
  3. var Loaded:Number = _root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal();
  4. //loader + text
  5. this.preLoader._width = Loaded * 240;
  6. this.loadText.text = Math.round(Loaded * 100) + "%";
  7.  
  8. //FRAME 2:
  9. if(_root.getBytesLoaded() == _root.getBytesTotal())
  10. {
  11. gotoAndPlay(3);
  12. } else {
  13. gotoAndPlay(1);
  14. }
  15.  
  16. //FRAME 3:
  17. stop();
  18. loadMovieNum("pages/main.swf", 1);

'home.fla': (is de eerste film die hij laad, de home)
  1. <? //kleur
  2. //FRAME 1:
  3. var Loaded:Number = _root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal();
  4. //loader + text
  5. this.Preloader._width = Loaded * 240;
  6. this.LoadText.text = Math.round(Loaded * 100) + "%";
  7.  
  8. //FRAME 2:
  9. if(_root.getBytesLoaded() == _root.getBytesTotal())
  10. {
  11. gotoAndPlay(3);
  12. } else {
  13. gotoAndPlay(1);
  14. }
  15.  
  16. //FRAME 3:
  17. stop();

In frame 3 speelt dan een movieClip af.

misschien zijn jullie er al wat meer mee.... PS: instance names zijn correct.
Offline vinTage - 26/01/2006 19:27
Avatar van vinTage Nieuw lid Op het eerste gezicht zie ik niet wat er mis kan zijn, maar..
this.Preloader._width = Loaded * 240;

Als je eens wat met dat getal gaat prutsen, want nu ziet het eruit alsof dat een berekend getal is, maar mischien wel niet voor jouw fla.

Bovenstaande is zeker de oplossing als je WEL de text ziet van je preloader. (aantal bytes %).

Als dat het niet is, kan je de fla mischien online zetten?
Offline Stijn - 26/01/2006 19:33
Avatar van Stijn PHP expert dat getal (240) is mijn breedte van de loader movieClip... Ik kan je niet volgen
Offline vinTage - 26/01/2006 19:35
Avatar van vinTage Nieuw lid Zie je wel contineu de Loadtext in beeld tijdens het preloaden, of ook niet ?
Offline Stijn - 26/01/2006 19:40
Avatar van Stijn PHP expert nee, alleen in de main.fla en die home.fla niet 

klik hier voor de fla's
Offline vinTage - 26/01/2006 20:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Duurde even voor ik erachter was, maar hij werkt wel (die main.fla iig)

Je denkt dat het niets doet omdat er niets te laden valt.
Je kan dit checken door je download simulatie te laten zien (ctrl+b) en je download settings op belachelijk laag zetten.

je ziet dat hij nog niet eens frame 1 heeft geladen, zodra hij die geladen heeft, dan is ook gelijk heel de movie geladen (op een tween na van 2 vectors).

Je kan je preloader werkend zien door op frame 3 een grote jpg te zetten ofzo.

Al met al werkt main.fla hier, en nou ga ik weer naar de TV 

Offline Stijn - 26/01/2006 20:47
Avatar van Stijn PHP expert owkey :-) thx, kzal eens zien wat ik kan doen. Maar die movie laad hij toch ook ? die telt dan toch zo'n 15 keyframes... laad hij die dan niet?
Offline vinTage - 26/01/2006 21:16 (laatste wijziging 26/01/2006 21:17)
Avatar van vinTage Nieuw lid In die download zat sauna.fla en main.fla.
Als je ze checked met een lage download speed dan zie je dat hij gewoon werkt , ook die sauna.fla werkt goed.

Als je die sauna checked met lage downloadspeed, dan zie je dat hij op frame 3 (waar main ingeladen word) ook een preloader verschijnt.

hij kan niet weten wat er op frame 3 gaat gebeuren qua "loaden" natuurlijk, als dat wel kon, en je zou je preloader maken dat hij ALLES moet preloaden voordat je wat te zien krijgt, dan kan je net zo goed alles in één swf zetten en die preloaden 

Alles werkt dus gewoon
Offline Stijn - 27/01/2006 17:24
Avatar van Stijn PHP expert Dus ik zou best de preloader in de MovieClip zetten dan 
Offline vinTage - 27/01/2006 21:55
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan gewoon één preloader maken, en die gebruik je elke keer als je extern wilt downloaden.
Check deze tutorial.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.357s