login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

excel en html?!

Offline Thijsje - 19/09/2005 18:07
Avatar van ThijsjeHTML interesse Hoi,

Ik heb begrepen dat het mogelijk is gegevens uit een tekstbestandje te halen zonder dat daar php aan te pas hoeft te komen. Is dit echter ook mogelijk voor een excel document? Sterker nog, zou het mogelijk zijn om een primitieve datasbase te maken door middel van een excel bestand?

groeten

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 19/09/2005 18:52
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ik denk dat het best mogelijk is maar ook denk ik dat dit veel moeilijker is dan het gebruik van een 'normale' database.

Een excel bestand (.xls oid.) is niet zomar te lezen, het is een of ander binair/xml formaat van MS, het is dus iig. geen 'normaal' txt bestand, dit maakt het ook weer heel veel moeilijker.

Ik denk dus dat het in jou geval makkelijker is om PHP/MySQL te leren.
Offline haytjes - 19/09/2005 19:08
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
kweet het nie precies, maar ik ben een keer begonnen met word en dat gelijkt een beetje op elkaar:
(dit is alleen te doen op een server geïnstalleerd op Windows)

$word = new COM("excel.application");
de rest ga je wel zelf moeten op zoeken (com & excel)

of miss:
http://www.ente...hp/3081621
Offline Metalhead - 19/09/2005 22:11
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Nou, als het je lukt met een txt lukt het ook wel met een csv'tje lijkt me. Kun je makkelijk als ASCII maken, en kun je met Excell bekijken...
Offline DRUNK - 19/09/2005 22:21
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Een csv'tje is toch net iets anders dan een exelbestand ,ja je kan het met exel gebruiken, maar in een .xsl bestand staan toch nog wel andere lastige dingen ....

Nja dat terzijde, wat ik me ook wel erg hard afvraag is hoe je eigenlijk een [txt] bestand wilt openen/inlezen zonder gebruik te maken van php? (Ja DUH een andere programmeer taal ...)
Offline marten - 19/09/2005 22:41
Avatar van marten Beheerder Maar nou kijk je in script mogelijkheden....
Zit er geen mogelijkheid in Excel om dit vanuit Excel te doen??? 
Offline Thijsje - 20/09/2005 17:43
Avatar van Thijsje HTML interesse Die zit er voor zover ik weet niet in, heb daar al wat naar gezocht maar kon dat nergens vinden. Of ik ben scheel natuurlijk 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s