Nieuw lid |
|
Ik ben bezig met mijn persoonlijke website en dat is aardig gelukt tot nu toe, alleen heb ik een probleem met het menu.
Met behulp van CSS heb ik een aantal eigenschappen toegekend aan mijn menu zoals kleurgebruik bij HOVER, ACTIVE, enz. Deze eigenschappen werken wel.
Nu mijn vraag/probleem; als ik op een link klik wordt die grijs (zoals ik aangeef in mijn CSS), alleen als ik dan ergens anders klik op de site wordt die link weer zwart
Dit is het gedeelte van het menu...
A.naw, A:visited.naw {
font-family: "century gothic";
font-size: 20pt;
font-color: #000000;
text-decoration: none;
}
A:HOVER, A:ACTIVE {
font-family: "century gothic";
font-size: 20pt;
font-color: #CCCCCC;
text-decoration: underline overline;
}
A.naw, A:visited.naw { font-family: "century gothic"; font-size: 20pt; font-color: #000000; text-decoration: none; } A:HOVER, A:ACTIVE { font-family: "century gothic"; font-size: 20pt; font-color: #CCCCCC; text-decoration: underline overline; }
Als je de links dus ziet, zijn ze gewoon zwart. Ga je er met je muis opstaan, wordt die specifieke link grijs en komen er boven en onder lijnen. Klik je op 1 van die links, blijft die ook grijs en de twee lijnen blijven ook staan.
Dit werkt dus totdat je ergens anders klikt, dan wordt de (actieve) link weer zwart. Ik wil het juist zo dat als de link actief is, die altijd grijs blijft ...
Is dit mogelijk en zo ja, hoe moet ik dat doen :?:
De URL is http://www.woordsjoemelaar.nl
|