login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabellen of frames ??

Offline Peking1982 - 22/08/2005 18:57
Avatar van Peking1982Nieuw lid Ik ben bezig met een uitgebreide site. Nu zit ik met een dillema.

Ten eerste denk ik wanneer ik met frames werk het erg makkelijk is. Omdat ik een top frame heb welke niet veranderd. Een left frame heb waar de navigatie in terug komt en een right frame waar bepaalde info staat. Zodat de center frame dient als hoofdcontect. Aangezien alleen het center frame steeds veranderd is het een makkelijke opzet.

Ik kan ook gewoon tabellen gebruiken maar dan worden het allemaal losse pagina's tenzij je met IFRAME's gaat werken.

Welke manier raden jullie aan ??

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Keith - 22/08/2005 19:04
Avatar van Keith Grafische gevorderde Frames raad ik af omdat het niet zo mooi effect geeft (nog nooit een mooie site gezien met frames)
Iframe heb ik zelf een aantal keer gebruikt en werkt makkenlijk
Tabellen werkt ook makkelijk
maar als je met tabellen krijg je een aantal pagina's met elke keer heel de reutemeteut van de header enz maar als je met Iframe werkt heb je dat niet maar dan heb je als nog een groot aantal pagina's
Offline Peking1982 - 22/08/2005 19:16
Avatar van Peking1982 Nieuw lid Prcies,

Dat hou je dus altijd wanneer je zonder frames werkt ?? Kijk de content in het centrum veranderd automatisch. De top frame en left frame zijn makkelijk aan te passen omdat het maar om 1 pagina gaat. Tenzij je via PHP met templates gaat werken ??

Of niet ?
Offline Keith - 22/08/2005 19:46
Avatar van Keith Grafische gevorderde als het op PHP aan komt heb ik geen idee maar als je frames hebt heb je ook nog altijd die meerdere pagina's..
Offline Janus - 23/08/2005 00:58
Citaat:
Frames raad ik af omdat het niet zo mooi effect geeft (nog nooit een mooie site gezien met frames)

Hmm, dit vind ik wel echt een ongelooflijke onzin. Mischien ligt het aan mij en weet ik niet wat mooi is.

Ieder geval. De reden waarom ik voor Tabellen/Divs zou kiezen boven frames is omdat je jezelf beperkingen opstelt. Naar mijn idee is een pagina zonder frames veel mooier, duidelijker en met meer info op te zetten dan een pagina met frames.

PS.
Tabellen of Divs? Kies wat jij prettig vind want het argument dat een tabel alleen voor tabulaire data is vind ik een slap argument. (hoewel ik de gedacht er achter wel weer begrijp)

Greetz,
Janus
Offline vinTage - 23/08/2005 01:10 (laatste wijziging 23/08/2005 01:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid de uber reden om NIET met frames te werken is omdat je NIET gevonden word door zoekmachines (of de source opent zonder de rest van je pagina).
En de 2e uber reden is omdat je een bepaald gevaarte niet kan bookmarken.

ps, ik moet zwijgen want ik he ook nog 2 sites lopen met frames 
Offline Steven - 23/08/2005 08:43
Avatar van Steven HTML interesse Ik zou absoluut niet met frames werken, hier wat punten:

- Niet gevonden door zoekmachine
- Het wordt nooit 1 mooi geheel
- Ipv jouw pagina kan er ook een andere site worden geladen
- Je bent altijd aan het klooien met scrollbars
enz.

Als je toch het effect van frames wilt krijgen (alleen in het midden veranderd iets, en de rest van de pagina blijft hetzelfde) Kan je ook voor include() kiezen. Dit doe je samen met tabellen.

It's your choise ! 
Offline Frisbee - 23/08/2005 08:59
Avatar van Frisbee HTML beginner ik zou het niet in tabellen doen en al helemaal niet in frames. het beste kun je je site met div's opbouwen en die opmaken met css.

voor alle voordelen hiervan (en de nadelen van tabellentroep):
http://www.stylesheets.nl
Offline Heracles - 23/08/2005 09:12
Avatar van Heracles HTML beginner wat ik altijd gebruik is gewoon een index bestand met tabellen waar dus ook de menus in staan, en dan in de middelste kolom de content includen met php. De meeste sites werken op die manier. Ik vind persoonlijk dat frames op een website er een beetje onprofessioneel uitziet.
Offline brechtjeu - 26/08/2005 19:07
Avatar van brechtjeu Onbekend Frames niet mooi, wat, ik vind tabellen juist stom om mee te werken als navigatie
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s