login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS - tekst te printen pagina rechts afgekapt

Offline Librarian - 25/07/2005 23:06
Avatar van LibrarianNieuw lid Bij het afdrukken van mijn webpagina's (waarbij ik van CSS gebruik
maak) kom ik tot de vaststelling dat in bepaalde gevallen de
rechterkant van de pagina 'afgekapt' wordt, waardoor de tekst niet
volledig leesbaar is. Het fenomeen doet zich blijkbaar alleen voor
in Internet Explorer en dat zou een gekend probleem zijn. Nu heb ik
er al een paar dingen over gelezen, maar ik geraak er niet goed
wijs uit hoe ik het nu precies moet oplossen.

Heeft iemand onder u hier ervaring mee?

Zie: www.vvf-brussel.be. Alvast bedankt voor de inbreng.

--
Groeten

Patrick Vanhoucke
Laken (Brussel)

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 25/07/2005 23:09
Avatar van Maarten Erelid Welkom Patrick (ik zie dat je net geregistreerd bent )

Kan je hiervan even een screenshot maken, als Linux-gebruiker heb ik wel IE maar het is een hele rompslomp om dat ding op te starten...
Offline vinTage - 25/07/2005 23:24
Avatar van vinTage Nieuw lid hier vind je vast iets meer om je op weg te helpen
Offline Librarian - 25/07/2005 23:34
Avatar van Librarian Nieuw lid @Murfy: aangezien het fenomeen zich uitsluitend voordoet bij het afdrukken van een pagina met Internet Explorer, kan ik daar moeilijk een schermafdruk van maken. Ik zou wel een pdf-document van de afdruk on line kunnen zetten, maar zover het fenomeen op die manier te reproduceren is. Dus samengevat: op het scherm ziet alles er prima uit in alle browsers; als ik een pagina afdruk vanuit Internet Explorer, dan valt het rechtergedeelte van de tekst buiten de pagina.
Offline Librarian - 25/07/2005 23:38
Avatar van Librarian Nieuw lid @vinTage: dank voor de tip, maar de genoemde pagina was ik tijdens mijn eigen zoektocht ook al tegengekomen. Er staat geen oplossing in voor het probleem. Ik zou een CSS @media rule voor print kunnen gebruiken, maar aangezien ik geen zijdelingse navigatie heb (de navigatie staat horizontaal bovenaan) kan ik in de breedte geen ruimte winnen door links of rechts wat te laten verdwijnen. Dat schijnt ook niet echt het probleem te zijn.
Offline vinTage - 25/07/2005 23:48 (laatste wijziging 26/07/2005 00:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat mij uit die artikelen duidelijk word is dat het niet zozeer een css fout is, maar een bug van IE, waarin ze in versie 7 meer aandacht zullen geven.

ondertussen zoek ik ook mee, want ik vind dit wel een leuk probleem 

edit:

dit mischien ?
Daar roepen ze dat volgende stukje de oplossing is.

Citaat:
width: 100% !important;

Offline Maarten - 26/07/2005 00:01 (laatste wijziging 26/07/2005 00:10)
Avatar van Maarten Erelid Ow, afdrukken zei je, dan heb ik verkeerd gelezen, srry...

Dan kan ik je verzekeren dat jij hier echt niks aan kan doen en dat dit zoals vinTage zegt aan de browser ligt...

edit: ik had afdrukken geinterpreteerd als neerpoten van tekst op een pagina... uitprinten bedoel je dus 
Offline Librarian - 26/07/2005 00:22
Avatar van Librarian Nieuw lid @vinTage: de methode met de width: 100% !important; schijnt te lukken, maar ik ga nog wat bijkomende tests uitvoeren. In ieder geval al hartelijk dank voor de hulp. En zeggen dat ze me in de usenet-groep be.comp.internet.design op 5 dagen tijd nog altijd geen oplossing hebben geboden, zelfs niet één reactie op mijn vraag.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s