login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabel fout bij if en else

Offline Duikboot - 14/07/2005 12:30 (laatste wijziging 14/07/2005 12:31)
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hey,

Ik heb een probleem met php en html. Als ik de code zo in mijn pagina zet gaat het gewoon goed. Het stuk wat voor de fout zorgt staat nu dus in commentaar. Maar als ik dat commentaar weghaal word mijn hele tabel ineens "verkracht". Alles word dan aan de rechterkant van de page geplakt en dan word de tabel in de lengte uitgerekt, terwijl ik er alleen een if/else in gezet heb.

Bij geen reacties zou er gewoon een text moeten komen met "geen reacties", die komt ook wel, maar tegelijkertijd haalt hij de hele tabel overhoop.

1. <?
  2. $sql = mysql_query("SELECT * FROM mdfilmreplies WHERE filmnr = $fid ORDER BY replynr DESC");
  3. $replys = mysql_num_rows($sql);
  4. /*
  5.   if($replys == "0"){
  6. echo "<tr><td><center>Er zijn nog geen reacties op deze film gegeven.</center></td></tr>";
  7.  }
  8.  else{
  9. */
  10. echo '<tr><td><br>';
  11. echo '<table width="99%" height="16px" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000" border="1" align="center" cellspacing="0" cellpadding="2">';
  12.  
  13. while($select = mysql_fetch_assoc($sql)){
  14. // username query
  15. $sql2 = mysql_query("SELECT gebruikersnaam, punten FROM mdleden WHERE lidnr='".$select['lidnr']."'");
  16. $select2 = mysql_fetch_array($sql2);
  17.  
  18. // reactie met naam plaatsen
  19. echo '<tr><td bgcolor="#8BB9D0" align="top"><a href="leden.php?lidgetal='.$select['lidnr'].'">'.$select2['gebruikersnaam'].'</a><br><i>Punten: '.$select2['punten'].'</i></td><td bgcolor="#A4CADD">Reactie geplaatst op: '.$select['datumtijd'].'.<br><br>'.$select['reply'].'</td></tr>';
  20. }
  21. // }
  22. ?>

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 14/07/2005 12:34 (laatste wijziging 14/07/2005 12:35)
Avatar van Thomas Moderator Waar wordt de tabel die voor je while begint (inclusief <tr><td> van een andere, buiten dit codefragment vallende tabel) afgesloten ?
Offline Duikboot - 14/07/2005 12:37 (laatste wijziging 14/07/2005 19:56)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Net onder die ?>

EDIT: Weer een aantal dingen geprobeerd, maar weer zonder resultaat, en ik heb echt geen flauw idee waar het aan kan liggen 
Offline CelestialCelebi - 15/07/2005 08:37
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde "EDIT: Weer een aantal dingen geprobeerd, maar weer zonder resultaat, en ik heb echt geen flauw idee waar het aan kan liggen "
't is toch jouw code.. 

Na de while moet je je <table> nog afsluiten... Zoals FangorN zei...
Offline Legolas - 15/07/2005 08:40
Avatar van Legolas Onbekend Mja, lijkt me dan ook handig als je hem ook begint, want waarom echo je anders <tr><td><center> ( niet valid! ) geen items</center></td></tr>
Dan moet je de table ook net zo goed beginnen en afsluiten lijkt mij, nog beter lijkt me om gewoon <tr><td> en </td></tr> weg te laten...:p

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (behalve als het een hoger result levert:D niet)
Offline Duikboot - 15/07/2005 12:05
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde
Citaat:
Na de while moet je je <table> nog afsluiten... Zoals FangorN zei...

Lees mijn reactie, dat doe ik onder die afsluit tag van php ?>

Anders moest ik die ook weer echoën.
Offline Thomas - 15/07/2005 12:26
Avatar van Thomas Moderator Zolang je een codefragment hier plaatst en we hier geen fouten in kunnen ontdekken (of je zegt dat wat er (niet) staat wel klopt) kunnen wij jou niet verder helpen.

We zullen dus meer info nodig hebben. Heb je meer source / voorbeeld op het web / screenshot / ... ?
Offline Duikboot - 15/07/2005 12:43 (laatste wijziging 15/07/2005 14:46)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde De code is nogal lang, ik zal die hele code van tabel waar alles in komt te staan wel plaatsen. Kan lang worden. Een voorbeeld is hier te vinden: http://v4.movie...amp;fid=29

Wat meer code:

1. <?
  2. echo '<br><br><table bgcolor="#CAE4F2" width="100%" height="16px" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000" border="1" align="center">';
  3. echo "<tr><td background=\"img/table2.jpg\">Reacties op <b>$result[titel]</b></td></tr>";
  4. ?>
  5.  
  6.  
  7.  
  8. <?
  9. $sql = mysql_query("SELECT * FROM mdfilmreplies WHERE filmnr = $fid ORDER BY replynr DESC");
  10. $replys = mysql_num_rows($sql);
  11.  
  12. if($replys == "0"){
  13. echo "<tr><td><center>Er zijn nog geen reacties op deze film gegeven.</center>";
  14. }
  15. else{
  16.  
  17. echo '<tr><td><br>';
  18. echo '<table width="99%" height="16px" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000" border="1" align="center" cellspacing="0" cellpadding="2">';
  19.  
  20. while($select = mysql_fetch_assoc($sql)){
  21. // username query
  22. $sql2 = mysql_query("SELECT gebruikersnaam, punten FROM mdleden WHERE lidnr='".$select['lidnr']."'");
  23. $select2 = mysql_fetch_array($sql2);
  24.  
  25. // reactie met naam plaatsen
  26. echo '<tr><td bgcolor="#8BB9D0" align="top"><a href="leden.php?lidgetal='.$select['lidnr'].'">'.$select2['gebruikersnaam'].'</a><br><i>Punten: '.$select2['punten'].'</i></td><td bgcolor="#A4CADD">Reactie geplaatst op: '.$select['datumtijd'].'.<br><br>'.$select['reply'].'</td></tr>';
  27. }
  28. }
  29. ?>
  30. </table>
  31.  
  32. <br>
  33. </td></tr>
  34.  
  35. <?
  36. if(isset($_COOKIE['lidnr']) AND isset($_COOKIE['wachtwoord'])){
  37.  
  38. ?>
  39. <tr><td height="16px" background="img/table2.jpg">Reageer op deze film</td></tr>
  40. <tr><td>
  41. <center>
  42. <table><tr><td>
  43. <?
  44. echo "<form action=\"movie.php?id=$fid&m=movie&fid=$fid\" method=\"POST\">";
  45. echo "<input type=\"hidden\" name=\"userid\" value=\"$_COOKIE[lidnr]\">";
  46. echo "<input type=\"hidden\" name=\"movienr\" value=\"$fid\">";
  47. ?>
  48. Hier kun je je reactie op deze film typen. Let wel op het taalgebruik, spelling en leestekens a.u.b.<br><br>
  49. <textarea rows="10" cols="80" name="comment"></textarea><br>
  50. <input type="submit" name="submit" value="Reactie plaatsen">
  51.  
  52. </form>
  53. </td></tr>
  54. </table>
  55. </center>
  56. <?
  57. }
  58. ?>
  59. </td></tr>
  60. </table>

EDIT: Ik zie nu dat wanneer je wel ingelogged bent, alles helemaal naar de rechterkant word geduwd, en wanneer je niet ingelogged bent er wat stukken tabel ontbreken. Ik zal even een screenshot van inloggen geven:

http://img339.i...tje3qj.jpg
Offline Dolfje - 15/07/2005 15:05 (laatste wijziging 15/07/2005 15:05)
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
<?
if(isset($_COOKIE['lidnr']) AND isset($_COOKIE['wachtwoord'])){

?>
<tr><td height="16px" background="img/table2.jpg">Reageer op deze film</td></tr>
<tr><td>
<center>
<table><tr><td>

<?
echo "<form action=\"movie.php?id=$fid&m=movie&fid=$fid\" method=\"POST\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"userid\" value=\"$_COOKIE[lidnr]\">";
echo "<input type=\"hidden\" name=\"movienr\" value=\"$fid\">";
?>

alles wat vet is word ook niet getoond als je niet ingelogd bent 
dus dan heeft
</td></tr>
</table>
geen begintag meer  
Offline Duikboot - 15/07/2005 16:51
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Hoe bedoel je?

"word ook niet getoond als je niet ingelogd bent "
Offline CelestialCelebi - 15/07/2005 18:52 (laatste wijziging 15/07/2005 18:53)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Regel 31 van je fragment, die </table>, haal die eens weg, die hoort daar niet thuis (beetje verdwaald misschien?).
Offline Duikboot - 15/07/2005 19:01 (laatste wijziging 18/07/2005 13:20)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Hmm... we komen ergens. Nu ziet het er bij films zonder reacties wel goed uit, maar als je nu een filmpage checkt met reacties dan is die tabel weer niet goed.

http://v4.movie...amp;fid=23
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.238s