login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Lettertype op website klopt niet op andere computer

Offline devilskater - 10/06/2005 19:32
Avatar van devilskaterHTML interesse Hello,

Ik vond niets in de zoekfunctie dus zal ik die hier maar plaatsen. Ik ben bezig met het maken van een website voor iemand en ik maak gebruik van het lettertype Amaze. Ik heb toen alles geüpload en alles werkte zoals ik het wou tot op het moment ik de website op
een andere computer teste! Het lettertype werd vervangen door een andere (die ik dus niet gekozen had) terwijl op mijn computer alles nog deftig werkte. Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen.

Heb totaal geen ervaring met CSS 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Mvg

Kenny

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline simontjeuh - 10/06/2005 19:34
Avatar van simontjeuh HTML interesse dit is omdat op de andere pc je waarschijnlijk dat font niet hebt, dus is het normaal dat hij Arial of Times New Roman, ... gaat kiezen
Offline dufes - 10/06/2005 19:35
Avatar van dufes Grafische interesse dat kun je niet verhelpen, diegene die je site bezoekt moet dan dat lettertype ook geinstalleerd hebben, als dat neit zo is, dan word het vervangen door een ander (verdana of times new roman ofzo)
Offline Steven - 10/06/2005 19:37
Avatar van Steven HTML interesse Jawel, het kan wel, gebruik even de zoekfunctie ^, als het goed is kan je dat namelijk met php oplossen, dus zoek even want het is laatst in een topic langs gekomen.. ;)
Offline devilskater - 10/06/2005 20:01
Avatar van devilskater HTML interesse Ok zal eens proberen, als het niet lukt zal ik naar een ander lettertype zoeken 
Offline funtonez - 10/06/2005 20:18
Avatar van funtonez HTML interesse Je kunt ook een link op je site zetten met <a href=url>Juiste lettertype downloaden</a> ;)
Offline Steven - 10/06/2005 20:37 (laatste wijziging 10/06/2005 20:46)
Avatar van Steven HTML interesse Tering funtonez, je bent wel fucking opdreef met je onzin posts he, het is toch logisch dat niemand dat doet? en ik denk dat hij dat ook wel zelf had bedacht...

beetje posts op krikken 

[edit]

en als je dan wat slims zegt, zeg het dan ook goed want het is:

1. <a href="url">linktekst</a>

:s niet iets lullen terwijl je niet eens weet wat je lult + dat het dan nog eens fout is ...

Citaat:
er was helemaal niks mis mee. je zet altijd quotes om values, dus voor het geven van een tip maakt dat niks uit. Als je geen html kunt snap je die tip niet, en als je wel html kunt weet je dat zelf. Jij bent hier degene die domme opmerkingen maakt.

en als diegene dat nu niet weet? je moet het gewoon duidelijk plaatsen, vind ik tenminste... als hij er nou toevallig niets van weet zit hij wel weer te klooien alleen omdat hij die " is vergeten...
Offline BonMarche - 10/06/2005 20:40 (laatste wijziging 10/06/2005 20:44)
Avatar van BonMarche PHP beginner
Citaat:
Jawel, het kan wel, gebruik even de zoekfunctie ^, als het goed is kan je dat namelijk met php oplossen, dus zoek even want het is laatst in een topic langs gekomen.. ;)
dan moet je er een plaatje van maken ja. Kan ook met photoshop maar is niet echt goed voor je site.
En als je dit al met php doet moet je het zeker niet on-the-fly doen.
Citaat:
en als je dan wat slims zegt, zeg het dan ook goed want het is:
er was helemaal niks mis mee. je zet altijd quotes om values, dus voor het geven van een tip maakt dat niks uit. Als je geen html kunt snap je die tip niet, en als je wel html kunt weet je dat zelf. Jij bent hier degene die domme opmerkingen maakt.
Offline Celehahn - 10/06/2005 20:43
Avatar van Celehahn Lid kun je dit niet met css regelen dat ie die font automatisch download?

@steven: funtonez die wil gewoon aan veel punten komen
in 1 dag al 104 punten
Offline Fenrir - 10/06/2005 20:52
Avatar van Fenrir PHP expert Dat kan volgens mij wel in IE. Maar in firefox, etc. dus niet.
Kortom: niet gebruiken.
Offline vinTage - 10/06/2005 21:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Het kan wel met flash, en in php kan dat toch met GD ?
Offline Fenrir - 10/06/2005 21:06
Avatar van Fenrir PHP expert @vintage: kan met gd, maar dat moet je ECHT niet doen: uren downloadtijd, en bij zoekmachines sta je onderaan (= geen bezoekers).
Offline Dekin - 10/06/2005 21:09
Avatar van Dekin Nieuw lid Of je maakt de layout in Photoshop. Dan kun je dat lettertype wel gebruiken. Dan slice je die layout alleen dan kunnen ze geen tekst kopieéren. Maar dat moet jij weten. Het voordeel is dat ze gewoon de lettertype zien wat het is eigenlijk een afbeelding die gesliced is.
Offline Fenrir - 10/06/2005 21:11
Avatar van Fenrir PHP expert @dekin:
Citaat:
@vintage: kan met gd, maar dat moet je ECHT niet doen: uren downloadtijd, en bij zoekmachines sta je onderaan (= geen bezoekers).
Idem voor jouw suggestie. Welk lettertype het is maakt toch niet zoveel uit? Ik zou liever bezoekers willen dan het perfecte lettertype. Want als je geen bezoekers hebt, ziet niemand je pagina, en dan heb je dat dus voor niets in een plaatje gezet. 
Offline zointer - 10/06/2005 22:35
Avatar van zointer HTML gevorderde Dit is denk ik de derde keer is dat ik het hier p:ost
je kan op je site een eigen font gebruiken
lees dit topic eens volledig
http://www.site...04#id46127
Offline vinTage - 11/06/2005 00:36
Avatar van vinTage Nieuw lid met alle respect hoor zointer, maar als ik naar dat topic ga wat je aanhaalt, en ik klik dan op de link die je daar geeft, dan zie ik niks bijzonders hoor, maar gewoon een standaard fontje (ik denk arial)
Heb je dat fonttype weggehaald van je host of werkt het gewoon alleen bij jou (omdat jij dat font wel hebt ) ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s