login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

div-layout probleempje

Offline fastrep - 07/06/2005 14:07 (laatste wijziging 07/06/2005 14:10)
Avatar van fastrepNieuw lid Hallo

Kijken jullie hier eens naar?
http://pfastre.no-ip.com/dev/test2.html

Ik wil met een div-layout hetzelfde doen als ik met mijn tabellayout van vroeger kan. Dit houdt in dat het middendeel groter wordt als het scherm groter wordt, dat er onderaan een footer staat, en dat als de tekst langer wordt, die footer dan ook opschuift.

Ik ben er met wat geknoei met negatieve margins wel geraakt. Althans, BIJNA. In mozilla: ok, in opera: ok, in safari: straks testen thuis, maar in Internet Explorer NIET .
Probleem is dat als de pagina kleiner wordt, in Internet Explorer de footer over de tekst gaat vliegen. Je zou denken dat je dan een marge van 30px op die inhoud zet, maar dat lijkt niet echt te helpen.
Ik hoop dat iemand een idee heeft, 't is voor een belangrijke klant, en nu ik er bijna ben wil ik niet graag terug naar die tabellayout...

groetjes

Peter

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 07/06/2005 14:13
Avatar van Legolas Onbekend relatieve positie opgeven
Offline fastrep - 07/06/2005 14:23
Avatar van fastrep Nieuw lid Kan je wat meer informatie opgeven? Relatieve positie opgeven op wat?

Het idee dat ik heb, is dat het juist is wat ik gedaan heb (want het werkt in mozilla/opera), maar dat ik nog een of andere obscure IE-hack nodig heb om het daar te doen werken. Klopt dat een beetje?
Trouwens, in IE5.5 doet hij het wel goed, maar iedereen gebruikt IE6 (heb nooit begrepen waarom trouwens).

Peter
Offline Frisbee - 07/06/2005 15:06
Avatar van Frisbee HTML beginner ik zou het op deze manier doen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.278s