login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

include body foutje

Offline vinTage - 30/03/2005 18:04
Avatar van vinTageNieuw lid joepla.
Ik ben bezig een site aan het rebuilden, en maak hier gebruik van include("blah.php");
Nou heb ik de "te includen" pagina een bg kleur gegeven, en zodra ik dus mn site test op w3c krijg ik EEN foutje en dat is de <body> tag die niet "allowed" is, ik heb ook al met CSS geprobeerd, maar dan krijg ik weer errors omdat ik geen <style> op dat punt mag gebruiken, zet ik die css tussen de head tags, dan weer errors omdat ik geen head tags mag gebruiken etc etc.

Er zal wel een mega simpele voor oplssing zijn, maar ik vind die niet.. iemand ?

thx

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 30/03/2005 18:06
Avatar van Legolas Onbekend Is het dus dat de pagina zelf het wel doet maar alleen dat die W3C validator zegt dat de code niet valid is??
Offline MaZZie - 30/03/2005 18:06
Avatar van MaZZie PHP interesse plaats je code even mischien helpt dat 
Offline Maarten - 30/03/2005 18:14
Avatar van Maarten Erelid Jah, als je de pagina die je wilt includen nu eens in een variabele stopt, dan kan je in je index.php (waar je blah.php include) adhv die variabele kijken welke pagina het is en welk kleurtje je daarbij wilt, en dat gooi je dan in de body tag van index.php? Als je begrijpt wat ik bedoel...
Offline vinTage - 31/03/2005 00:16
Avatar van vinTage Nieuw lid huhm nee murfy ik begrijp dat niet, maar dat is wel de enige nutige opmerking , lol.
ok ik begin
ik heb een index.php, daarin include ik een andere pagina, die "andere pagina" heeft een bg color, maw;<body bgcolor="#f7f7f7"> en aangezien ik die pagina include zijn er dus TWEE bodys, een van de index, en een van de geinclude pagina, maar w3c vind dat niet goed.
ELLUP !!
Offline Maarten - 31/03/2005 01:12
Avatar van Maarten Erelid Ja, ik begrijp je probleem wel 

Maar als je nu gewoon de body van index.php verandert, en daar andere_pagina.php include, dan zal die dezelfde achtergrondkleur krijgen als index.php dude...
Offline vinTage - 31/03/2005 06:29
Avatar van vinTage Nieuw lid uhuh, maar dat moeten 2 verschillende kleuren zijn, de index heeft een licht grijze kleur, en de geinclude vies wit.
Offline Sasuke - 31/03/2005 10:33
Avatar van Sasuke HTML interesse mss een stom ideetje:
kan je er geen table rond maken en die table een achtergrond kleur geven??
Of gaat dat niet??
Offline vinTage - 31/03/2005 16:12
Avatar van vinTage Nieuw lid ik heb dus nu ook geprobeerd om alles in een tabel te raggen met een bg kleur, maar dan krijg ik VEEL meer errors, toegegeven dat ik geen gezeur meer heb over die kleur 

Maar dit is dus ook niet de oplossing, nog iemand een ideetje ?
Offline prorsoft - 31/03/2005 16:20
Avatar van prorsoft PHP gevorderde post ongeveer de codes van de twee pagina's ff, dus zonder de inhoud.
Offline vinTage - 31/03/2005 16:43 (laatste wijziging 31/03/2005 16:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid en waarom zou ik nou 2 ordinaire paginas posten ?
als je gewoon leest snap je dat het zo in elkaar zit
  1. <html>
  2. <head>
  3. </head>
  4. <body bgcolor=#cccccc">
  5. <table>
  6. <tr>
  7. <td>
  8. include hier dus weer nieuwe <[b]body[/b] bgcolor="#f7f7f7">

en voor de duidelijkheid, ik heb de header tags al weggelaten uit "de included pagina" als ik die erin zette kreeg ik nog meer fouten
Offline prorsoft - 31/03/2005 17:06
Avatar van prorsoft PHP gevorderde headers?
bedoel je die in php?
dat zou ik sowieso niet gebruiken
gebruik dan dit:
  1. <?
  2. echo "<script>location.href='pagina.php';</script>";
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s