login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

frames, tabellen of divs?

Offline raf - 21/03/2005 18:03
Avatar van rafHTML interesse hoi:D
ik heb mij site nu met frames maar ik zou liever overstappen op iets anders, nu vind ik tabellen nogal ingewikkeld omdat er zoveel code aan te pas komt en divs ken ik nog niet goed,
wat gebruiken jullie meestal en wat zouden jullie me aanraden
groeten,
raf

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cracker - 21/03/2005 18:05
Avatar van cracker Onbekend voor PHP: include in <td>
voor HTML: erm... Toch frames ?
Offline Sasuke - 21/03/2005 18:12
Avatar van Sasuke HTML interesse Ik gebruik het meeste tabellen...
Ik had er in het begin ook vrij veel moeilijkheden mee, maar hoe meer je er mee werkt hoe logischer en hoe makkelijker het wordt...

Wat trouwens bij alles is 
Offline AcIdBuRn - 21/03/2005 18:37 (laatste wijziging 21/03/2005 18:37)
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Tabellen zijn helemaal niet zo moeilijk, eens je de structuur doorhebt...
Div's zijn nog iets moeilijker qua positioneren enzo, maar omdat je toch nog geen van alletwee echt goed kan, zou ik je aanraden om toch voor de div's te gaan. Het is even doorbijten in het begin, maar daarna is het echt veel beter dan tabellen.
Offline JoJo - 21/03/2005 18:40
Avatar van JoJo Onbekend Er is vast in de bibliotheek wel een boekje te vinden over html, daar staan vast wel tabellen in Miss ff halen? 
Offline master666 - 21/03/2005 19:06 (laatste wijziging 21/03/2005 19:07)
Avatar van master666 Lid tabellen is als fietsen, je leert het heel traag, maar eens je het kan verleer je het nooit meer! Je moet effe moeite doen de mogelijkheden van tabellen te ontdekken, dan zijn ze echt handig.

divs kan ik niet zo goed met werken, naar het schijnt zijn deze ook makkelijk

frames(uitgezonderd iframes) vind ik een beetje veroudert en moeilijk met te werken
Offline Sweepee - 22/03/2005 20:29 (laatste wijziging 22/03/2005 20:42)
Avatar van Sweepee HTML beginner Ik heb mijn websites altijd met tabellen gemaakt en hier altijd de voorkeur aan gegeven.

Maar nu op school MOETEN we onze websites allemaal maken met CSS en div tags. En inderdaad, das even op de tanden bijten, maar sinds ik er mee weg ben, geef ik hier de voorkeur aan i.p.v. tabellen.

Enkele belangrijke punten:

Leerproces
Voor een beginnend webdesigner zijn tabellen gemakkelijker, sneller en beter begrijpbaar (in mijn ogen), maar je moet je wel aan verschillende richtlijnen houden zoals: spacer images toevoegen, alle kolommen consistent maken,...

Browserafhankelijkheid
Wanneer je layout-tabel goed opgebouwd is, zal deze door de meeste browsers, zelfs verouderde versies, CORRECTweergegeven worden. Maar er zijn ook nadelen: de browser heeft veel tijd nodig om de posities van alle cellen weer te geven, vooral als je veel geneste tabellen hebt. Bij div tags kan de vormgeving soms wel enkele problemen geven in verschillende browsers. Maar met een beetje opzoekwerk en toepassen van "CSS hacks" of "Browser hacks" kan je je website wel "compatibel" maken met de meeste nieuwste browsers.

Onderhoud
Met div tags en CSS scheidt je de logica en vormgeving van je pagina volledig. De vormgeving zit in je extern CSS bestand en de logica in je HTML code (je div tags dus). Wanneer je de website wilt aanpassen, moet je enkel het CSS bestand aanpassen. Als je tabellen gebruikt, en je wilt bijvoorbeeld andere breedtes voor verschillende cellen, dan moet je soms al heel wat HTML code gaan aanpassen.

Nuja, ieder zijn voorkeur. De mijne gaat naar div tags en CSS.

MVG, Sweepee.
Offline ikkedikke - 22/03/2005 22:09
Avatar van ikkedikke PHP expert waarom zou je geen tabellen met css gebruiken?
het is inderdaad meer werk met een nieuwe lay-out maar de opmaak is zeker niet slechter..
Offline Ontani - 22/03/2005 22:56
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
idd van school uit MOETEN we met div tags leren werken en CSS style sheets omdat het gemakkelijker is en bij dat "rot" programma dreamweaver hoort.

als het aan mij ligt blijf ik bij tabellen met m'n vriendje notepad en wordpad 

het enige dat ik met css zal doen is opdrachten en testen voor het vak multimedia maken 
Offline Frisbee - 23/03/2005 12:21
Avatar van Frisbee HTML beginner div's met css is veel beter dan tabellen.. tabellen zijn bedoeld om veel data in weer te geven, niet om een layout mee te maken

als je nu moet beginnen zou ik zeker div's met css gebruiken want tabellen zijn zooo 1999
Offline Dekin - 25/03/2005 17:54
Avatar van Dekin Nieuw lid HTML:
http://www.site...1&id=2
CSS:
http://www.site...&id=90
Voortaan eerst ff bij tutorials kijken hé;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s