login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

volgende

Offline David_VD - 19/03/2005 12:19
Avatar van David_VDLid hoe maak je een webpagina waar je bv een strip op zet en dat je dan onderaan pijltjes hebt met volgende en vorige strip?

david^^

ps: srry voor de vele topics maar ik ben mijn site aan het bijwerken en ik vindt niet echt veel voor deze dingen

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frisbee - 19/03/2005 12:23
Avatar van Frisbee HTML beginner dan maak je een plaatje met een pijl en die link je naar de volgende pagina?
Offline David_VD - 19/03/2005 12:23
Avatar van David_VD Lid ok, dat is een mogelijkheid 

bedankt
Offline cracker - 19/03/2005 12:25 (laatste wijziging 19/03/2005 12:32)
Avatar van cracker Onbekend eh...
Zoiets ?

1. <?php
  2. $_GET['$strip'];
  3. include("strip".$strip.".php");
  4. $volgende = $strip++;
  5. ?>
  6. <a href="<?php echo($_SERVER['PHP_SELF']."?strip=".$volgende); ?>">Next</a>

Just, moet waarschijnlijk zonder PHP zijn zeker ?
Offline David_VD - 19/03/2005 12:57
Avatar van David_VD Lid ik weet het niet, maar kan je een php script ook onder html zetten? ik weet er dus niks af zoals je wel kan zien, en als het gaat, hoe doe je dat dan?;-)
Offline vinTage - 19/03/2005 13:04
Avatar van vinTage Nieuw lid Heb je het over een foto boek.
Als je photoshop hebt, dan kan je via "automated task" er een aan laten maken, werkt heel handig, je kan de maten van je thumbs ingeven en ook de maten van de grote fototjes, daarnaast maakt photoshop dan gelijk een html file aan met alle nodige linkjes en volgende/vorige knopjes
Offline David_VD - 19/03/2005 13:25
Avatar van David_VD Lid nee, het was niet over een fotoboek, maar dat moet er toch nog komen dus alvast bedankt voor die tip 
Offline master666 - 21/03/2005 18:44 (laatste wijziging 21/03/2005 18:45)
  1. <?php
  2. $_GET['$strip']; // haalt de nummer van de te openen strip uit de link
  3. include("strip".$strip.".php"); // opent deze pagina in deze pagina
  4. $volgende = $strip++; // telt bij de nummer 1 bij voor de volgende pagina
  5. ?>
  6. <a href="<?php echo($_SERVER['PHP_SELF']."?strip=".$volgende); ?>">Next</a> genereert een link die linkt naar deze pagina met de nummer van de te openen strip

dit was effe ter info, hoe gebruik je het nu:

- je zet het bovenstaande scriptje in een .php bestand, bv. strips.php
- al je strips zet je in aparte bestanden met extensie .php genaamd strip1.php, strip2.php enzovoort, een .php pagina ziet er hetzelfde uit als een .html alleen kan je hier PHP in gebruiken

persoonlijk vind ik dit script niet echt volledig, ik zal er morgen eentje maken in informatica voor je, iets simpeler en vollediger(je weet wel...)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s