login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

div uitlijnen

Offline remy - 03/03/2005 15:08
Avatar van remyPHP ver gevorderde hoe kan ik een div verticaal uitlijen, ik wil dus de footer onderaan hebben.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Legolas Onbekend Met cssrn[code]style type=textcssrn.jouwdiv{vertical-align bottom;}rnstyle[code]rnDit werkt alleen als je niet naar beneden kan scrollen, anders komt alles in elkaar te staan, het beste is ditrn[code]style type=textcssrn.jouwdiv{margin-top 600px;}rnstylecode]rnVerandere anders 600 in je eigen waarde.
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde mja, dat had ik al geprobeer met vertical-align, dit is mn stylernrn[code]#main_div {rn text-align center;rn height 100%;rn width 785px;rn border 1px solid #cccccc;rn vertical-align bottom;rn}rnrn#main_header {rn background-image url('header.jpg'); rn background-repeat no-repeat; rn height 222px;rn}rnrn#main_menu {rn background-image url('bg_menu.jpeg'); rn height 20px;rn text-align center;rn border-top 1px solid #cccccc;rn border-bottom 1px solid #cccccc;rn}rnrn#main_content {rn background-color #ffffff;rn}rnrn#main_footer {rn background-image url('bg_menu.jpeg'); rn height 20px;rn text-align center;rn border-top 1px solid #cccccc;rn vertical-align bottom;rn}[code] rnrnde site heeft een hoogte van 100%, en de divs staan nu allemaal onder alkeer, ik wil dus dat de footer onderaan staat, ook als de content geen inhoud heeft, een vaste waarde kan ik dus niet geven.
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner Dus je wilt de #main_foeter altijd onderaan hebbenrnDat doe je zorn[code]rn#mail_footer {rnpositionabsolute; rntopauto; rnleftauto; rnbottom 0; rn}rn[code]
Offline remy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remy PHP ver gevorderde ok, kan ik dat ook doen met het contentblok dus dat die dan ook aansluit tegen de footer Nu blijft het contentblok even hoog als dat er text in staat. ik kan ook deze geen vaste hoogte meegeven omdat die varieert met de hoogte van de browser.
Offline BladiN - 30/11/1999 00:00
Avatar van BladiN Gouden medailleGouden medaille

Grafische gevorderde
[code]#mail_footer {rnpositionrelative; rntopauto; rnleftauto; rnbottom 0; rn}[code] rnrnDit heeft ook niet veel nut, want dan gaat hij over alle content heen.
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde clear both; is het dan zeker
Offline BladiN - 30/11/1999 00:00

Grafische gevorderde
Nee dat heeft met floats te maken, je moet gewoon zorgen dat de height van je hele pagina 100% is.
Avatar van remy PHP ver gevorderde ja, dat is hij, de html en body staan op 100%.rnrnmaar als ik nu een div minmaal op 100% wil hebben en meerekt als er meer content is, gebruik ik min-height100%; en heightauto; dit werkt goed in firefox, maar niet in iEs
Offline BladiN - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)

Grafische gevorderde
Hmm toevallig moest ik dit zelf ook hebben (kwam ik een paar uur geleden achter) en ik ben er nu zelf uitgekomen via JavaScript en logisch nadenken ).rnhttpwww.webmasterworld.comforum835096.htmrnKijk daar maar eens.. als je daarop wat baseerd (de JS) dan lukt he ;) Ik zal ff zeggen hoe ik het heb gedaanrn[code] script type=textjavascriptrn function fixH()rn {rn var lh=document.getElementById('content_left').offsetHeight;rn var rh=document.getElementById('content_right').offsetHeight;rn document.getElementById('content_right').style.height=(lhrh) lh+px rh+px;rn document.getElementById('content_left').style.height=(rhlh) rh+px lh+px;rn if(rhlh) {rn document.getElementById('content_info').style.height=((lh-134)+px);rn }rn if(lhrh) {rn document.getElementById('project_txt').style.height=((rh-50)+px);rn }rn }rn script[code]rnrn[code] div class=containerrn div id=content_leftrn div class=subheader!-- No Content --divrn div class=balkrnrn divrn div id=content_infornrn divrn div class=bottom!-- No Content --divrn divrn div id=content_rightrn div class=project_img!-- No Content --divrn div class=balkrnrn divrn div id=project_txtrn Blaatbr rn Blaatbr rn Blaatbr rn Blaatbr rn Blaatbr rn Blaatbr rn divrn divrn br style=clear rn div[code] rnrnWaarbij Bottom in content_info zit en op de bodem geplakt blijft )rnDeze werkt bij mij in zowel FF als IE
Avatar van remy PHP ver gevorderde kej, nu een ander probleem.rnrnik heb een div op 100% hoogte uitgelijnd.rnals er meer content is dan er in doe 100% past rekt die div niet mee rnhoe kan ik ervoor zorgen dat deze meerekt naarmate er meer content is
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s