Moderator |
|
Ok, een aantal dingen:
* allereerst, ik ben niet bepaald een CSS expert, maar het volgende viel mij op:
* een heleboel elementen hebben position: fixed - hiermee haal je elementen uit de "flow" van de pagina en metsel je ze op een vaste plek op het scherm, ik weet niet helemaal of dat lekker botert met een "responsive" design
* de extra regels die bij media queries in werking treden (style/stylesmall_400_index.css) komen bij de reeds bestaande regels die al van kracht zijn (style/stylebasic.css, style/styleindex.css) - deze zijn dus cumulatief; als je vervolgens de waarde van een reeds opgegeven property wilt veranderen in stylesmall_400_index.css die al voorkwam in een ander stylesheet zul je deze expliciet moeten overschrijven (het simpelweg weglaten van deze property in deze stylesheet gaat sowieso niet werken dus), dus met border-radius: 0; als dit niks uithaalt dan wil dat zeggen dat je media query niet klopte
* misschien is het ook verstandiger om max-width te gebruiken in plaats van max-device-width (meer) en misschien is dit ook de reden dat je media-query-stylesheet niet in werking treedt (waar is trouwens de sluitende accolade van het media-query blok?)
* je gebruikt heel vaak id's, en declareert dan telkens opnieuw elementen die nagenoeg eenzelfde opmaak hebben (knop, info, informatie et cetera); je zou elk van deze stijlen kunnen vervangen door één class waarbij je het element kan laten floaten (mits van toepassing), dit lijkt mij ook beter in lijn met een "vloeibaar" (responsive) ontwerp, mogelijk kan een standaard CSS library zoals bootstrap in jouw geval uitkomst bieden? daarin zitten sjablonen voor knoppen en tabelletjes met X-cellen-per-rij
* je HTML document klopt niet, deze heeft meerdere <!DOCTYPE>, <head> en <body> declaraties
Het is dus eigenlijk een beetje een zootje op dit moment . |