Moderator |
|
Pfoe, ik denk dat dit van meerdere factoren afhankelijk is. Daarnaast, je blijft (direct of indirect) afhankelijk van de partijen vanwaar je beeldmateriaal... ah... leent.
Ironisch genoeg kost het laden van je eigen 2.5 megabyte grote GIF-banner nog het langst. (Oh, moet daarbij gezegd worden, ik heb cache standaard uit staan in mijn ontwikkel-browser, dat scheelt natuurlijk ook)
Ook zie ik in de broncode van de binnenkomstpagina enkele zaken die niet kloppen. Zo staat daar "nmouseover" in plaats van "onmouseover". Als de JavaScript functie "update_radar" vervolgens verantwoordelijk is voor het deels bijwerken van je image cache, zou dit al een mogelijke verklaring kunnen zijn waardoor je laadtijd (af en toe) hoger ligt?
Sommige tables worden niet goed geopend/gesloten en enkele URL's zijn niet goed geescaped (& in plaats van &) .
Dan weet ik niet hoe snel je host is, hoeveel bezoekers je hebt, wat de gemiddelde specs zijn van de apparatuur waarop bezoekers de site bekijken, mijn laptop schommelt tussen de 5 en 15% CPU op je site, die andere is erger.
Je zou misschien een aparte machine kunnen inrichten die specifiek bedoeld is voor verwerking van beeldmateriaal (een soort van media-server), en een om de site + dit beeldmateriaal te presenteren.
Ook zou je ervoor kunnen kiezen om gewoon wat minder informatie (tegelijkertijd) te tonen, want toegegeven, beide sites zien er een beetje uit als een psychedelische lichtshow van een rockconcert. |