Moderator |
|
Ik denk dat dat de margin van de body is?
Voeg het volgende toe:
EDIT: let er wel op dat "width: 100%" in je Center div de breedte van je scherm is, en niet noodzakelijkerwijs "zo breed als het grootste onderliggende element". Dit kan dus minder zijn dan 1576px (je Headercenter class), zoals op het scherm van mijn laptop het geval is.
Als je nu van die Headercenter class je buitenste div maakt, is deze door margin: 0 auto; (waar deze class al gebruik van maakt) ook meteen horizontaal gecentreerd, mits er ruimte over is uiteraard .
Vervolgens kun je de header hier weer in stoppen (verwijder dus de height uit de Headercenter class). De Headercenter class gebruik je als wrapper voor de rest van je divs en hiermee regel je precies twee zaken:
- het definieren van een vaste breedte
- het centreren van je hele site
EDIT2: De meeste moderne browsers hebben ingebouwde / downloadbare mogelijkheden voor het inspecteren van elementen op een pagina (meestal onder de F12-toets). Hiermee kun je de structuur + bijbehorende stijlen supersnel verkennen en zelfs "realtime" in de cache manipuleren, om direct, visueel te zien wat voor effect deze wijzigingen hebben. Dit kan heel handig zijn als je een pagina aan het ontwikkelen bent, of snel uit wil zoeken hoe iemand anders een pagina heeft opgezet. Persoonlijk ben ik liefhebber (in ieder geval voor ontwikkelen) van Firefox i.c.m. firebug. |