login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met achtergrond

Offline antrax - 21/11/2012 11:31

ben op dit moment bezig een psd om te zetten naar html 5 om me kennis te verbreden en beter te worden in html.

www.vakz4.nl/index.html hier ben ik mee bezig op me laptop ziet het er goed uit maar op me normale pc met groter scherm is de achter grond te klein aan 1 kant hoe kan ik dat oplossen denk zelf dat de maat van de lay-out in photoshop te klein is zou dat mogelijk zijn? Zo wordt de lay-out uit eindelijk.http://i45.tinypic.com/2psprw7.jpg
1300x1176 is maat in photoshop.

ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 21/11/2012 11:53
Avatar van marten Beheerder Gebruik een achtergrond kleur, laat je achtergrond repeaten of gebruik een jQuery plugin zoals:

http://archive....perBGImage

Sowieso is het altijd belangrijk dat je achtergrond afbeelding groot genoeg is. Je kan bijvoorbeeld een position: fixed meegeven aan de achtergrond dat deze meescrolled met de inhoud
Offline Pieter - 21/11/2012 12:26
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik zou echt niet je achtergrond als 1 grote afbeelding slicen. Eigenlijk is maar een klein deeltje van die achtergrond een afbeelding, terwijl de rest een kleur is. Geef een achtergrondkleur en gebruik enkel het gedeelte met de afbeelding als achtergrond, zonder repeat.

Hiervoor heb je geen extra js nodig..
Offline antrax - 22/11/2012 23:05 (laatste wijziging 22/11/2012 23:28)
Avatar van antrax Lid Bedankt voor jullie antwoord het is gelukt.

nu even een andere vraag.
Ik ben bezig met wordpress toevoegen aan een template gaat opzich prima maar nu heb ik een vraag op de voorpagina laat hij bij een 1 post de title zien bij de rest niet hoe kan ik dat oplossen? en de auteur laat hij ook niet zien
www.vakz4.nl is de website
hieronder de code die ik gebruikt heb tot nu toe

Plaatscode: 142045
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s