Lid |
|
Hallo,
Ik ben niet zo ervaren in css, maar komt een klein eindje. Momenteel ben ik een eenvoudige site aan het maken, waarin ik een container heb gemaakt en daarbinnen divs plaats. Deze floaten allemaal left en worden daardoor van links naar rechts, boven naar beneden getoond.
De nieuwe regels houden echter rekening met de hoogte van de hoogste div op de vorige regel. Wat ik wil is dat dit niet gebeurt, m.a.w. dat de div op de eerstvolgende regel direct aansluit op de div die erover staat.
CSS code: (#wrap is de container, daarna volgende de divs)
#wrap {width: 820px; margin:0 auto; overflow:hidden; padding:10px; position:relative}
h3 {padding: 10px; cursor:pointer; background: #eee url("../images/state.gif") no-repeat 100% 5px; display:block; text-decoration:none; margin:0; margin-top:10px;}
.col260white { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:white; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative;}
.col260grey { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:lightgrey; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative;}
.col260blue { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:#00BFFF; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative; }
.clear { clear:both; }
#wrap {width: 820px; margin:0 auto; overflow:hidden; padding:10px; position:relative} h3 {padding: 10px; cursor:pointer; background: #eee url("../images/state.gif") no-repeat 100% 5px; display:block; text-decoration:none; margin:0; margin-top:10px;} .col260white { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:white; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative;} .col260grey { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:lightgrey; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative;} .col260blue { float:left; width:240px; margin-right:10px; background-color:#00BFFF; padding:10px; border-radius: 10px; position: relative; } .clear { clear:both; }
HTML code: zie voor een live voorbeeld www.bart-golsteijn.nl/2012
<div id="wrap">
<h1>Bart Golsteijn 2012</h1>
<div class="col260white">
<h2>Welkom</h2>Welkom op mijn website bart-golsteijn.nl. Op deze pagina vind je van allerhande informatie over mij; wie ik ben, wat ik doe en wat ik heb gedaan. Daarnaast heb ik ook een aantal items gepubliceerd die ikzelf interessant vind.</div>
<div class="col260blue">
<h2>Over mezelf</h2>
<p>Ik ben Bart Golsteijn, 27 jaar oud, en woon in Echt. Meer informatie vind je via de onderstaande links: </p>
<p>- Wie ben ik?</p>
<p>- Vrije tijd</p>
</div>
<div class="col260grey">
<h2>Curriculum Vitae</h2>
<p>Momenteel werk ik als Business Analist bij APG. Hier ben ik in 2009 in dienst getreden, nadat ik eerst HEAO bedrijfskundige Informatie heb gestudeerd in Sittard en daarna de Master Information Management aan de Universiteit van Tilburg cum laude heb volbracht.</p>
<p>- <a href="./cv.php" class="overflow1">Bekijk volledig CV</a></p>
</div>
<div id="clear"></div>
<div class="col260blue">
<h2>Mijn websites</h2>
Test 1234
</div>
<h1>Bart Golsteijn 2012 </h1> <div class="col260white"> <h2>Welkom </h2>Welkom op mijn website bart-golsteijn.nl. Op deze pagina vind je van allerhande informatie over mij; wie ik ben, wat ik doe en wat ik heb gedaan. Daarnaast heb ik ook een aantal items gepubliceerd die ikzelf interessant vind. </div> <p>Ik ben Bart Golsteijn, 27 jaar oud, en woon in Echt. Meer informatie vind je via de onderstaande links: </p> <h2>Curriculum Vitae </h2> <p>Momenteel werk ik als Business Analist bij APG. Hier ben ik in 2009 in dienst getreden, nadat ik eerst HEAO bedrijfskundige Informatie heb gestudeerd in Sittard en daarna de Master Information Management aan de Universiteit van Tilburg cum laude heb volbracht. </p> <p>- <a href="./cv.php" class="overflow1">Bekijk volledig CV </a></p> Test 1234
|