Misschien een domme vraag maar hoe maak je het beste, gemakkelijkst een template?
Ik heb al een paar site's gemaakt en heb al wat ervaring maar nu moet ik hier en daar voor iemand al een website maken, alleen ik kom tijd tekort, dus mijn vraag is hoe maak je best gemakkelijk en snel een template?
(hoe doen zelfstandige webdesigners dat?)
PSD to html met photoshop, of image per image maken op potoshop en die samen zetten met dreamweaver?
Je kan ook gewoon meteen beginnen te HTML'en en door middel van CSS wat opmaak eraan meegegeven. Enkele plaatjes toevoegen, en je bent er ook... Zal het eind resultaat alleen niet ten goede komen.
Ik ontwerp ook eerst altijd in photoshop en vervolgens ga ik het omzetten in HTML, CSS.
Het kan dus snel, het is maar net wat je eisen zijn.
EDIT:
Tot nu toe had ik zowat altijd een ontwerp in m'n hoofd, ik maakte dan het html bestand met de div's enzo zelf handmatig in dreamweaver volgens de vorm dat de site moet hebben (menu boven, dan header, content, footer OF Header, sidebar_left met menu, content, sidebar_right, footer). En dan nadien de opmaak met css.
Kweetniet, daarom dat ik het vraag. Misschien weten jullie nog gemakkelijkere, snellere manieren d.m.v een programma ofso. Zoals ArieMedia zegt via Smarty, maar dat is nogal ingewikkeld, en wordt gebruikt voor uitgebreide website's, maar ik meot een site maken voor een DJ dusja
Smarty http://www.smarty.net is een PHP Template ENGINE.... Een template engine kan bijvoorbeeld o.a een template parsen, (bijvoorbeeld je hebt een PHP variabele $naam dan kun je deze in je smarty template benaderen als {$naam} Smarty kan op deze manier de waarde uit de PHP-variabele omzetten naar html en deze vervolgens presenteren op het scherm.
Bovenstaand is een voorbeeld van hoe een smarty template eruit zou kunnen zien.
Een template, is niets meer dan een xhtml bestand wat opgemaakt is met CSS.
In photoshop, ontwerp je een foto bestand (met daar in natuurlijk hoe jij denkt je website te willen).
Deze zet JIJ vervolgens om naar een xhtml-template...
Jeps dat is het, ik maak de LAYOUT in photoshop en dan volgens de vorm van de layout bouw ik mijn template. En mijn vraag was hoe maak je het best, snelst en/of gemakkelijkst een template...
Smarty is meer voor grote, uitgebreide website's maar voor een simpele website schrijf je dit dan best handmatig in dreamweaver met div tags enzo... ?
[..quote..]omdat smarty een template engine is, en hij graag met templates wil gaan werken.
Ik heb hem niks over Smarty horen zeggen. Hij zal gewoon een kant en klare layout bedoelen. dat wordt ook vaak een template genoemd. Met Smarty werk je overigens met losse templates die een template-set vormen.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat de topicstarter niks met Smarty te maken heeft.
[..quote..]
Ik heb hem niks over Smarty horen zeggen. Hij zal gewoon een kant en klare layout bedoelen. dat wordt ook vaak een template genoemd. Met Smarty werk je overigens met losse templates die een template-set vormen.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat de topicstarter niks met Smarty te maken heeft.
Omdat hij waarschijnlijk niet eens wist dat Smarty bestond. Ik kaart aan dat Smarty misschien wel een handige optie is, aangezien je daar met templates werkt. Wat dus betekend dat je niet 10.000 je code in hoeft te gaan, maar gewoon 1x je HTML aanpast.
Als je een idee hebt, deel die graag. Tot nu toe zie ik niet veel nuttige input van jou in dit topic.
In de praktijk wordt een website meestal in Adobe Photoshop gesliced. In een HTML-editor, zoals bijvoorbeeld Adobe DreamWeaver kun je de HTML & CSS code schrijven.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je onder de definitie template verstaat. Bedoel je daarmee soms dat je de geschreven HTML & CSS code wilt toepassen in een dynamische website? Bijvoorbeeld een CMS-systeem? In dat geval zet je namelijk een stapje verder dan het schrijven van code voor een client-computer.
Als je een dynamische site wilt ontwikkelen heb je keus uit tal van (server-side) programmeertalen. Denk bijvoorbeeld aan PHP, JAVA en C#.
Ik hoop dat dit het antwoord geeft op je vraag, succes!