login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Menu links en rechts uitlijnen. (Opgelost)

Offline PieterToo - 19/04/2011 18:39
Avatar van PieterTooNieuw lid Ben al wat verder gekomen met mijn site nu, maar heb toch nog steeds wat probleempjes.
Op mijn test-website http://www.testplekje.nl kan je zien dat ik een navigatie menu links en rechts onder het plaatje heb. Dit doe ik echter met   een 50-tal keer, en het zelfde aan de onderkant, het copyright en naam door middel van   links en rechts uitgelijnd.
Dat ziet er natuurlijk niet uit in de HTML en volgens mij moet dat ook veel makkelijker/beter/professioneler kunnen.
Wie oh wie kan me vertellen hoe dat te doen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline koosax - 19/04/2011 19:06
Avatar van koosax Lid Je kan float:left; en float:right; gebruiken
Offline PieterToo - 19/04/2011 19:35
Avatar van PieterToo Nieuw lid Als ik dat gebruik, verspringt wat op float:right staat naar de volgende regel.  
Offline koosax - 19/04/2011 19:39
Avatar van koosax Lid Je hebt volgens mij ook alles in 1 ul staan dan gaat een float left en right ook niet werken je moet er dan eerst 2 ul's van maken en die afzonderlijk van elkaar laten floaten.

Als de rechtse dan naar beneden springt moet je je width aanpassen zodat ze samen op een regel passen.
Offline PieterToo - 19/04/2011 20:15
Avatar van PieterToo Nieuw lid Maar, hoe kan ik dan aangeven dat voor gedeelte links float:left gebruikt moet worden, en voor gedeelte rechts float:right gebruikt moet worden?
Want dan moet ik volgens mij ook met 2 menu's gaan werken? Dus de UL voor links in bijv. nav-menuLeft en de UL voor rechts in nav-menuRight?

Offline koosax - 19/04/2011 20:29
Avatar van koosax Lid Je kan dan inderdaad 2 menu's maken en die laat je beide anders floaten, de ene left en de andere right.
Offline PieterToo - 19/04/2011 20:40
Avatar van PieterToo Nieuw lid Okay, ga het proberen. Dank je wel!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.3s