login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uitlijning navigatie met css (Opgelost)

Offline lolll - 18/04/2011 13:50 (laatste wijziging 18/04/2011 13:53)
Avatar van lolllLid Hallo iedereen,
ik was dus bezig met mijn jQuery (zie jQuery hoogte automatisch aanpassen), toen men mij zei dat ik dat probleem beter met css kon oplossen. Ik heb dus mijn indeling terug verandert, en nu ben ik er bijna, maar ik stuit nog op 1 laatste probleem:
Mijn navigatie menu (een ul met li's), wil ik helemaal beneden mijn div 'navi' uitlijnen, maar het lukt me maar niet om dat voor elkaar te krijgen.
Een online voorbeeldje vind je hier: http://users.te...kelet.html
Je ziet dus dat mijn navigatie ergens in het midden zweeft, dat komt natuurlijk omdat ik mijn padding van mijn ul maar op 20 heb staan, en ik kan het dus goed krijgen door die padding groter te maken, maar dat wil ik niet, want dan is er te veel wit ruimte. Ik wil dat dus anders aanpakken, maar ik weet niet goed hoe. Weet iemand een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen?

Ik geef een online vb dus ik denk niet dat ik de code hier moet posten.

Mvg, Lolll

P.s.: Toch nog even vlug schetsen wat ik wil:

1. |-----------|------| |-----------|------|
  2. | __ __ ___ |index | | |index |
  3. ||n||n||nn| |index | | __ __ ___ |index |
  4. | |index | ||n||n||nn| |index |
  5. |-----------|------| |-----------|------|
  6. | rest v.d. pagina | | rest v.d. pagina |
  7.  
  8. nu wat het moet worden

Ik hoop dat het wat duidelijk is, want het ziet er nogal raar uit hier op het forum. (in kladblok zag het er iets beter uit.) 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterPSV - 19/04/2011 22:25
Avatar van WouterPSV Lid Heb je al met de position optie in Css geprobeerd? Absolute en dan de bottom op 0 zetten ?? Probeer daar eens mee te spelen
Bedankt door: lolll
Offline lolll - 20/04/2011 12:31
Avatar van lolll Lid ja, maar omdat mijn li gefloat wordt, heeft dat geen invloed.

Ik heb al een ander ideetje dat ik ga uitwerken, mss lukt het daarmee.
Zal het hier zeker melden als het lukt.

Lolll
Offline Martijn - 21/04/2011 18:31
Avatar van Martijn Crew PHP in voorbeeld twee moet je de div met de n's de juiste css geven. Weet het zo snel niet zeker, maar volgens mij moet je m enkel display: inline-block; geven. Anders was het met de float: left; maar dacht inline-block 
Offline lolll - 25/04/2011 15:53
Avatar van lolll Lid Het is me gelukt, door mijn floats aan te passen, zodat ik dan de header een relative en de navi een absolute position kon geven.

Bedankt voor al de reacties.

Het vb dat ik gegeven heb zal ik aan passen, zodat jullie de code kunnen bekijken.

Lolll
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s