HTML gevorderde |
|
CDNC schreef: Als je CSS3 en HTML5 wilt gebruiken moet je dan gewoon doen, future proof (noem ik het). Laat je niet tegenhouden door slabakkende ondersteuning van browsers/luie mensen die niet willen updaten. Als alles wat je gebruikt ondersteunt word door nieuwst versie van de browsers is het goed (voor mij). Alle nieuwste versies van de major browsers doen het goed qua CSS3, rounded corners en dat soort gein.
IE8 ondersteund nog geen HTML5 en zeer slecht CSS3. Dit is het meest gebruikte browser (34,17%). Jij wilt dus zeggen dat je je niks moet aantrekken van die 34,17% die jou website dan niet kunnen bekijken?
En niet te vergeten, IE8 is nog steeds het nieuwste IE browser. IE9 is nog in de BETA fase. Maar weinig mensen updaten hun browser naar een BETA (0,49%).
In het totaal kan als je je website volledig HTML5 en CSS3 maakt 53,89% van al je bezoekers je site niet bekijken.
Ik denk dat je hier nog rekening mee moet houden en je zult toch echt nog even wachten voordat je het live kunt gebruiken. Het is natuurlijk al wel geweldig om er mee te spelen. En leren is ook al leuk, maar gebruiken voor een echte site is nu echt nog not done.
>>Alle nieuwste versies van de major browsers doen het goed qua CSS3, rounded corners en dat soort gein.<<
Dit vind ik toch wel grappig om te lezen. Momenteel is bij rounded corners alleen de nieuwste versie van Chrome in staat om het totaal te ondersteunen. Waarom denk je dat we nog -webkit-, -moz- en soms -o-, -ms- en -khtml- moeten gebruiken? Dit is omdat het nog in de proeffase zit. Pas als het echt geïntegreerd is in een browser hoef je dat niet meer te gebruiken.
En dingen zoals transform, transitions en animatie wordt alleen ondersteund door webkit (safari en chrome).
Gradients en dat soort dingen is al helemaal grappig. Alleen firefox en webkit ondersteunen dat, maar allebei nog op hun eigen manier.
(bron voor de cijfers: Net Applications) |