login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vraagje over statische breedte of variabel

Offline kthuis - 06/09/2010 14:00
Avatar van kthuisNieuw lid Meestal maak ik websites met een statische breedte voor de resolutie 1024x768 als minimum. Maar een variabele breedte heeft ook zijn voordelen.

Nu vroeg ik mij af hoe mensen, die sites maken met een variabele breedte, zorgen dat er geen zinnen ontstaan (op een breed scherm) waar 50 woorden oid inzitten?

Alvast bedankt voor de reacties!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pinquin - 06/09/2010 15:12
Avatar van pinquin HTML interesse Hoi kthuis,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, zou je het aan de hand van een voorbeeld beter kunnen uitleggen?

gr,
Offline kthuis - 06/09/2010 16:46 (laatste wijziging 06/09/2010 16:47)
Avatar van kthuis Nieuw lid Bedankt voor de reactie,

Plaatscode: 139949
Dit is de code voor mijn statische width div.
Plaatscode: 139950
En dit is volgens mij een voorbeeld van een dynamische width.

Maar wanneer ik bijvoorbeeld een zin heb van 100 woorden, dan zal hij bij een statische breedte waarschijnlijk 5 regels innemen.
Bij een breder scherm kunnen diezelfde 100 woorden echter ook 2 regels innemen, waardoor de regels extreem lang worden.

Nu vroeg ik mij dus af of dat niet erg storend is voor mensen met brede schermen.
Verder zou ik ook graag willen weten hoe mensen (met brede schermen) hiermee omgaan.
Offline Ontani - 06/09/2010 18:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je hoort je ontwerp zo te maken dat het niet zou storen moesten er langen zinnen voorkomen.
Offline Martijn - 06/09/2010 18:58
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt ook gaan voor max-width/height, werkt alleen niet zo in IE6. Al ben ik meer een voorstander van vaste afmetingen, naar mijn mening kun je je layout dat beter finetunen, want dan is resolutie niet meer een bepalend factor. En voor grotere schermen kun je leuke dingen doen met bg afbeeldingen etc die je dan niet zou zien in kleine schermen
Offline WouterJ - 06/09/2010 19:12
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik gebruik altijd vaste afmetingen. Maar ik zorg er wel voor dat je met verschillende resoluties toch een mooie website te zien krijgt, dit doe ik met CSS3 media queries. Zelf vind ik dat hartstikke handig om iedereen een fantastische ervaring te geven.
Offline Jelmerholland - 06/09/2010 20:46 (laatste wijziging 06/09/2010 20:48)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Is word-wrap niet de oplossing?
http://php.net/manual/en/function.wordwrap.php

Kweet 't niet zeker hoor?

edit
En ook ik ga altijd voor een static breedte, dan weet je zeker dat images op de goede plek komen enzo..
Maar ik ga het liefst voor een 950px breede site, want dan heb je op een 1024 breed scherm nog wel een mooie afwerking.. of je moet écht voor 1024px breed gaan en niet voor 1000px, want dan krijg je 12px links en 12px rechts die je moet afwerken.. en dat vind ik niet zo mooi... 950px vind ik ook genoeg.. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s